Sv: Förbud mot hund på stallområde!
Min hund följer med mig överallt och hon är ju i samma size som din.
Har haft henne med på tävlingar, kurser och clinics inomhus där det även varit skyltar uppsatta med "hundar ej tillåtna" när man går in till läktarna men aldrig någonsin har någon sagt nånting om det. Hade hon däremot varit av den skälliga typen så kanske någon hade reagerat och skickat ut oss men nu ligger hon ju bara still i mitt knä och följer hästarna med blicken och gör inte alls nåt väsen av sig
När hon var valp var hon även med mig upp i cafeterian (hundförbud) när jag lagade mat åt deltagare på en westernclinic...hon satt innanför jackan och alla blev tokcharmade av henne och ingen, inte ens de som tillhörde klubben, påpekade att det var hundförbud där.
Kan förstå att ridskolor har hundförbud på läktarna när lektioner pågår för säkerhetens skull men när det är tävling så tycker jag det i såfall ska stå i proppen att hundar ej är tillåtna om så är fallet.
Läste PM till en hundutställning som går här och där stod det klart och tydligt med fet text längst ner att "hundar under 4 månader är ej välkomna på tävlingsplatsen", mycket bra, tycker att det ska vara så. Hästar och hundar hör ju liksom ihop, är ju väldigt många hästägare som även har hundar och är inte hundar välkomna så borde ju både ryttare och besökare bli informerade om det i tid.
Skulle jag bli avvisad från en hästtävling pga. hunden så skulle jag dra därifrån, jag kanske låter konstig men "antingen jag OCH hunden eller så ingen av oss", skulle aldrig lämna henne ensam i en bil bara för att jag ska "roa" mig. Aldrig.