Förbättra sömnkvaliteten

Då behöver jag tips på väckarklockor som inte låter. Kan inte ha en mekanisk som tickar och alla digitala jag haft upplever jag surrar..
Även de digitala som går på batteri? Jag har en URÅLDRIG digital väckarklocka som går på batteri. Har ingen aning om hur den fortfarande kan vara vid liv eftersom jag aldrig har bytt batteri..... :nailbiting: En kollega föreslog att det kanske sitter en pyyyyytteliten kärnreaktor inuti...... :D Men DEN låter absolut noll och ingenting!
 
Ja men gå in till en affär som säljer väckarklockor och be dem hjälpa...eller låt bli att testa mitt tips. Du väljer 😉

Jag erkänner att jag är lite skeptisk :D vet inte riktigt vad det är telefonen skulle göra som stör sömnen/gör mig trött.

Gå till en affär och lyssna......?
Det är så mycket andra ljud i affären, hör inte om det surrar då. Det är inte förrän det blir tyst som på natten som ljudet stör mig.
 
Jo den ligger på laddning under sängen. Använder den som väckarklocka på jobbdagar, vill helst inte ha en vanlig klocka till det.

@Elo Känner igen mig i att korva runt sådär. Det funkar med täcket för dig alltså?
Bra det där med att det kan bli varmt. Jag hatar att vara varm när jag sover
Jag använder också min mobil som väckarklocka. Men jag har mobilen i hallen, där den ligger på laddning för natten. Vet inte varför men jag sover bättre när den inte är i sovrummet 🤷‍♀️.
 
Jag använder också min mobil som väckarklocka. Men jag har mobilen i hallen, där den ligger på laddning för natten. Vet inte varför men jag sover bättre när den inte är i sovrummet 🤷‍♀️.

Har hört att en del sover bättre för att det är skärmfritt innan de sover, att de inte gör något som kan vara "triggande" innan de somnar. Har en kompis som inte kan läsa i sängen av den anledningen.
Har ärligt talat jättesvårt att se hur det annars skulle påverka. Men jag ska testa nu när jag ändå är ledig några dagar.
 
Det här är kanske väldigt OT men jag skulle INTE våga ladda min mobil på natten pga brandrisk.... Jag lägger min på laddning när jag stiger upp och så är den fulladdad innan det är dags att åka till jobbet.
 
Har hört att en del sover bättre för att det är skärmfritt innan de sover, att de inte gör något som kan vara "triggande" innan de somnar. Har en kompis som inte kan läsa i sängen av den anledningen.
Har ärligt talat jättesvårt att se hur det annars skulle påverka. Men jag ska testa nu när jag ändå är ledig några dagar.
En del är väl känsliga för strålning?
 
Har hört att en del sover bättre för att det är skärmfritt innan de sover, att de inte gör något som kan vara "triggande" innan de somnar. Har en kompis som inte kan läsa i sängen av den anledningen.
Har ärligt talat jättesvårt att se hur det annars skulle påverka. Men jag ska testa nu när jag ändå är ledig några dagar.
Ja, men jag har inte skärmfritt innan jag går och lägger mig, kan surfa till jag sitter och nästan somnar i soffan. Har inga problem att somna. Men när telefonen är med in i sovrummet så vaknar jag fler gånger per natt än annars. Tycker själv att det är helt ologiskt men det är så påtagligt så telefonen får bo kvar i hallen.
 
@farin Jo, jag menar att det kanske är "triggande" att veta att telefonen är där. Som min kompis med boken, hon kan inte ha den i sovrummet men att läsa i soffan minuterna innan hon ska sova går bra.

Ska göra ett test med telefonen i ett annat rum så får vi ser om det funkar på mig med :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: falukorw
·
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Nej ingen här kan såklart ställa en diagnos, jag vill mest bara ha pepp och lite på fötterna sas för att få vården att lyssna...
Svar
9
· Visningar
1 049
Senast: Rosett
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp