Förbättra sömnkvaliteten

OT: Det är större risk att kylen eller frysen börjar brinna än att mobilladdaren gör det. Och kylen/frysen har vi ju inkopplade även nattetid ;)
Statistik finns på Myndigheten för samhällsskydd och beredskap.
Märkligt resonemang..... Bara för att det finns större risker behöver man ju inte låta bli att eliminera dom man kan?
 
Ja hörni, det är inte mobilladdarens brandrisk som gör att jag blir trött och sover dåligt.

Det gjorde ingen skillnad att lägga mobilen i ett annat rum. Jag känner mig inte mer utvilad nu än vad jag gjorde igår..
 
Ja hörni, det är inte mobilladdarens brandrisk som gör att jag blir trött och sover dåligt.

Det gjorde ingen skillnad att lägga mobilen i ett annat rum. Jag känner mig inte mer utvilad nu än vad jag gjorde igår..
Jag tror inte det är din sömn som är dålig. Enligt den bild du visar sover du enormt mycket bättre än mig, och jag är nog inte tröttare än vad folk är i allmänhet.

Jag snittar på 30 min djupsömn/natt.
 
Jag tror inte det är din sömn som är dålig. Enligt den bild du visar sover du enormt mycket bättre än mig, och jag är nog inte tröttare än vad folk är i allmänhet.

Jag snittar på 30 min djupsömn/natt.

Men faktum kvarstår, jag känner mig inte utvilad när jag vaknar. Jag är trött.
 
Men faktum kvarstår, jag känner mig inte utvilad när jag vaknar. Jag är trött.

Nu har jag inte läst hela tråden, så ber om ursäkt om du svarat på det förut - men har du tidigare i ditt vuxna liv känt dig utvilad och pigg när du vaknat?

Jag upplever nämligen att detta är högst individuellt. Jag är i princip alltid pigg och utvilad när jag vaknar, nästan oavsett hur lite eller dåligt jag sovit under natten, medan min sambo är precis tvärtom. Oavsett hur han sovit (vilket dock nästan alltid är väldigt bra) så är han trött och känner sig inte utvilad när han vaknar. Sån här variation verkar finnas hos alla människor.

Om du känner dig trött hela tiden under dagen, undrar jag om det inte är kopplat till något annat än din sömnkvalité. Tycker inte den ser så avvikande ut. Även om apparna inte är så tillförlitliga.
 
Ja hörni, det är inte mobilladdarens brandrisk som gör att jag blir trött och sover dåligt.

Det gjorde ingen skillnad att lägga mobilen i ett annat rum. Jag känner mig inte mer utvilad nu än vad jag gjorde igår..
Tror inte den tesen kan bevisas eller motbevisas med en natt. ...men jag vet vad du tycker om mitt tips 😉
 
Jag tänker att det antingen är klassisk december. Skitdåligt väder, mörkt, jobbigt.

Eller så är det det psykiska måendet som påverkar. Jag upplever dig (av det lilla jag läst av vad du skriver på forumet) som lite nedstämd, oroad, rentav deprimerad? Kan det vara nåt sånt? Upplever du dig själv som positiv, framåt, glad, "glaset är halvfullt"?
 
Ja hörni, det är inte mobilladdarens brandrisk som gör att jag blir trött och sover dåligt.

Det gjorde ingen skillnad att lägga mobilen i ett annat rum. Jag känner mig inte mer utvilad nu än vad jag gjorde igår..
Inte för att dissa din trötthet, men jag tror inte du känner dig utvilad efter en natt oavsett mobil eller inte. Men såklart kan det vara att det inte gör någon skillnad för dig, jag tror bara att förändringar, oavsett vilka, måste en ge lite tid för att se skillnad.
 
Jag tänker att det antingen är klassisk december. Skitdåligt väder, mörkt, jobbigt.

Eller så är det det psykiska måendet som påverkar. Jag upplever dig (av det lilla jag läst av vad du skriver på forumet) som lite nedstämd, oroad, rentav deprimerad? Kan det vara nåt sånt? Upplever du dig själv som positiv, framåt, glad, "glaset är halvfullt"?

Nej, jag är inte deprimerad. Varken nedstämd, oroad eller deppig. Tråkigt om jag upplevs så..
Jag har aldrig påverkats av väder tidigare. Är trots allt över 30 och har aldrig haft några problem med regn och rusk.

@farin nej, jag tror inte att en natt gör skillnad. Det var mer en "uppdatering" att det inte gjorde någon som helst skillnad varken för sömn eller psyke vid första försöket.
Mer än att jag snubblade på katten, jag brukar använda mobilen som lampa för att se var hon sover. Den här gången missade jag henne.
 
Nej, jag är inte deprimerad. Varken nedstämd, oroad eller deppig. Tråkigt om jag upplevs så..
Jag har aldrig påverkats av väder tidigare. Är trots allt över 30 och har aldrig haft några problem med regn och rusk.

@farin nej, jag tror inte att en natt gör skillnad. Det var mer en "uppdatering" att det inte gjorde någon som helst skillnad varken för sömn eller psyke vid första försöket.
Mer än att jag snubblade på katten, jag brukar använda mobilen som lampa för att se var hon sover. Den här gången missade jag henne.
Ok, bra.

Men om det handlar om typ två veckor hade jag själv nog inte ens reagerat. Ibland är man piggare och ibland tröttare. Hade det varit ett problem i flera månader hade jag kanske funderat.
 
Hmm … jag vet inte om alla med apné snarkar.
Det var bara en tanke jag fick när du skrev att du inte känner dig utvilad.

Det kan ju vara så. Jag trodde alla snarkade då men jag kan ha fel.

Ok, bra.

Men om det handlar om typ två veckor hade jag själv nog inte ens reagerat. Ibland är man piggare och ibland tröttare. Hade det varit ett problem i flera månader hade jag kanske funderat.

Det är mer än två veckor. Ett par veckor,v nån månad.

Jag är alltså onormalt trött, inte lite och inte den vanliga variationen för mig.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: falukorw
·
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Nej ingen här kan såklart ställa en diagnos, jag vill mest bara ha pepp och lite på fötterna sas för att få vården att lyssna...
Svar
9
· Visningar
1 049
Senast: Rosett
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp