Förändras av att få barn?

Sv: Förändras av att få barn?

Jag går också ut mindre, men för min del är det snarare en ändring i beteende, inte i personlighet/intressen. Jag tycker fortfarande det är lika roligt att gå ut och dricka ett glas vin eller äta på restaurang, det är bara det att jag inte får möjlighet så ofta nuförtiden.

.

Jag har inte heller häst längre, men det beror främst på att jag var tvungen att ta bort henne i samma veva jag blev gravid. Att jag var gravid gjorde att jag inte köpte någon ny och jag saknar faktiskt inte att ha häst nu heller. Allra minst nu när jag ska försöka få ihop heltidsjobb med dagis och hinna träffa min lillälskling. Dock är jag medryttare nu och det är för mig tillräckligt.

Ang att förändras personlighetsmässigt så känner jag nog som ni flesta andra, att jag är mer lättrörd. Jag har även blivit mer virrig, men det blev bättre när jag började jobba så jag tror att det är autopiloten som liksom alltid är på när jag är med dottern som gör att jag blir lite virrig ;)

*kl*

kom på en sak till som häbnt efter jag blev förälder!!!
min tantsida har fullkomligt exploderat.
ska vi iväg och göra nått, se på nån hästträning eller tävling eller bada eller åka till skogen eller vad som helst som kan räknas som en utflykt, så åker tantkorgen fram, laddas med festis, kaffe, mjölk, bullar, frukt, kalla pannkakor, mat eller smörgås, lite beroende på hur länge vi är borta och vad vi ska göra.

och jag bara älskar det!!!!!!
innan matilda kunde ja tycka att det såg lite småskämmigt ut med träkorg, men förstod hur praktiskt det var och nu kan ja absolut inte tänka mig att åka nånstans utan den!!!!

eller som jag och en annan föräldravän konstaterade för några dagar sen:
"förr eller senare kommer man till den punkten i livet där man inte längre kan packa allt i en pappåse..." :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 837
Senast: ako
·
Övr. Barn ***spinoff sommarföräldar 2016*** Istället för att ta över en annan tråd (...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
68 294
Senast: Vallmo
·
Gravid - 1år Lagom melodramatisk titel, jag vet. Uppenbart är det här ett anonymt nick. Jag tror knappast att någon vet vem jag är, men om ni nu gör...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
17 682
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 641
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka