Sv: Föräldraträff
Menar du en föräldraträff som bvc eller mvc ordnar?
I höstas när min dotter var ca 2,5 månad startade vår föräldragrupp. Det var 6 tillfällen som var inbokade, ca 1 g/månad. Vi fick ett papper med med olika teman o frågor som vi skulle ta upp i gruppen under hösten. Men vi föräldrar fick ju självklart ta upp sånt vi ville prata om, vi följde inte pappret slaviskt.
En gång pratade vi om första tiden hemma, relationen till sin man/sambo, en gång var det prat om barnmat o hur man kunde börja med smakportioner, sen var det barnsäkerhet i hemmet och barnsjukdomar. Någon gånger fick vi se film, som handlade om hur man skulle laga till barnmat. Lite dumförklarande o otroligt gammal film :smirk: Kunde varit utan.
Men i det stora hela var jag positivt inställd till föräldragruppen, inte för att jag kände att jag behövde prata en massa o hade en massa frågor o var orolig. Men det var trevligt att träffa andra mammor (pappor var självklart välkommna, men ingen dök upp...) som jag har haft stort utbyte av. Umgåtts mycket, promenerat, lunchat, gått till öppnaförskolan. Så summasumarum, föräldragruppen har varit bra. Jag har fått nya vänner o likaså min dotter.
Vet inte om det var detta du undra om...men men...
hoppas det var till hjälp iaf.
// Sofia