Rolig tråd, jag hoppas också in! Har tre barn som är 9, 6 och 3 år. Vi har två ponnyer hemma, min pensionerade D-ponny och sen i somras en B-ponny åt barnen (sen vi var tvungna att ta bort den gamla shettisen vi hade innan). Barnen har tidigare skrittat runt på shettisen, men han var så gammal att det var skritt och kanske ett och annat travsteg ibland som gällde. Nu är främst 6-åringen sugen på att rida lite mer, så vi har börjat med 'ridlektioner' i hagen på B-ponnyn. Hon rider självständigt i skritt, men jag leder i trav hittills. Mer beroende på att jag är lite feg (ponnyn är ganska tittig) än att dottern är det... Plus att han är lite seg så att dottern inte får igång honom riktigt själv ännu.
Nu har ju dock leran slagit till ordentligt och jag misstänker att det inte blir någon mer ridning i sommarhagen på ett tag. Jag har insett att jag tycker det är ganska svårt att variera skogsridningen nu när det kommer bli uteslutande sånt. Dottern vill gärna göra uttalade övningar, mer än smyg-övningar om ni fattar vad jag menar. Och blir uttråkad av att bara lyssna på fåglarna och titta på höstfärgerna (som jag själv uppskattar när jag rider ut). Vad hittar ni på med barnen när ni rider ut?