Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har planerat att börja jobba när mitt barn är 1 år, om jag sen blir gravid inom 9 månader så får jag med 2an lika hög föräldrapenning som med 1an?
Sen har jag en fråga
Föräldrapenningen kan ju ökas på om man under föräldraledigheten får löneförhöjning.
Vad häner med föräldrapenningen om man under föräldraledigheten får minskad inkomst eller t.om blir av med jobbet?
Om jag under min föräldraledighet blir av med mitt jobb, och sen blir gravid igen inom 1 år och 9 mån. Har jag samma ersättning då med 2a barnet som med 1a barnet eller räknas det om på något sätt?
Har aldrig hört att föräldrapenningen kan ökas under tiden du är föräldraledig för att din lön skulle höjas.Den baseras ju på vilken lön du haft det senaste 6 mån innan du tog föräldraledigt.
Om du menar med andra föräldraledigheten vid ett 2a barn så kan den såklart höjas medan du jobbar mellan barnen.
Blir du av med jobbet mellan barnen så spelar det inte heller ngn roll för din föräldrapenning då din sgi behålls om du som sagt blir gravid när första barnet är 1 år & 9 mån(eller innan).
Ja, du får samma föräldrapenning om du blir gravid senast när ditt barn är 1 år & 9 mån, eller strax innan, vet inte hur noga det är exakt med dagar men ha lite framförhållning iaf