Föräldrapenning..

Sv: Föräldrapenning..

+ armani

Jag har förtsått det som att det är okej att "göra ingenting" på lov om man fortsätter att plugga direkt efter lovet (t ex om man läser ett program), men om man inte fortsätter att plugga direkt efter lovet är det inte okej, då förlorar man sin sgi.

Det får inte bli något glapp mellan studier och mammaledighet, om det blir det ska man anmäla sig direkt hos arbetsförmedlingen, eller anmäla sig som föräldraledig (om man har nära till BF).

Jag studerade ju innan jag blev mammaledig och min sgi baseras på det jag jobbade innan jag började plugga.

//Julia

Men det är OK att jobba på loven? Säg lugg vårtermin, jobb sommar och plugg hösttermin. Då får man behålla sin SGI ändå?

Det kan vara bra att veta alla dessa saker. Jag hade faktiskt ingen aning om att man fick behålla sin SGI när man pluggade. Vi har ju nr 1 på gång nu, men samtidigt vill vi inte vänta på nr 2 hur länge som helst efteråt. Vill ju att syskonen ska få utbyte av varandra =)
Det har annars varit min oro, eftersom jag vill börja läsa igen. Jag trodde faktiskt att jag skulle få vänta tills efter studier och något års jobb med att skaffa nästa Liten, tack för att buke finns, som har koll på läget och större erfarenhet än vad jag har :bow:

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Jag har en fundering om 240 dagars villkoret i föräldraförsäkringen. Jag har en SGI eftersom jag hade en skriven-anställning på 6...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: _FiA_
·
Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid...
2
Svar
23
· Visningar
4 592
Senast: ako
·
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. 29 mars - fick mail från chefen "du jobbar v 29-32, det här är tiderna". Någon gång i maj pratade...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 367
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!