föräldraledighet???

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

har ett problem,jag är för tillfället arbetslös och går hemma på föräldraledighet.nu till problemet min sambo vill vara fledig hela aug och sep och man får ju inte vara f ledig samtidigt,då ska jag skriva in mej på arbförmedlingen för att kunna stå till arbetsmarknadenförfogan i 2månader och gå på föräldraledigt igen? kan man göra så? jag har ju inget annat val,då min sambo inte har tänkt vara föräldraledig mer än dessa 2månader.

Sv: föräldraledighet???

Ja du kan vara arbetslös på A-kassa under tiden.

Vad är det för fel med det?
Ni kan ju ha jättetrevligt då.

nej inget fel med det,men det känns ju lite dumt att vara till arbetsmarknadensförfogan i 2månader,spec om det skulle komma upp ett bra jobb ,där man ska fortsätta.trodde inte man kunde göra så då man "bara2 kommer gå på akassa i 2månader.

Jag gick från vikariat till akassa i tre veckor vidare till föräldraledighet 9 månader sen akassa i en månad och sen studiebidrag.
Det var iaf inga problem, men det blir en del administration med papper som ska skickas hitan och ditan.

okej men då vet jag att det inte är några problem

Du kan ju använda dessa 2 månader till att söka efter att bra jobb att ha till efter att föräldraledigheten har tagit slut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 966
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 108
Senast: Maniac123
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 643
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 719
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar