Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har koll på verkligheten, har du det?
Jag är dessutom trafiklärare, undervisar inte folk i sång, alltså är jag inte körlärare. Förstår inte hur en körlärare ska behöva ha kunskap i trafik faktiskt, men du kanske tycker det, vad vet jag!
Och detta är det som lärs ut på trafikskolorna så det borde vara det rätta kan man tycka.
Olovlig körning är ju när man kör något man inte har körkort för.
Du får kalla dig själv vad du vill men andra benämner dig en körlärare precis som de trafikskolor tex som söker nya körlärare till sina verksamheter.
http://vakanser.se/tagg/korlarare/
hujedamig vilka bötesbelopp vi har i S.Har inte själv fått böter men här finns tabellerna för hur mkt man får betala
http://www.infoblogg.se/boter-vid-overlast
Många i förhållande till hur många jag känner som kör är det ju inte men tillräckligt många för att man ser ett klart mönster i hur de blir bötfällda. Har flera bekanta som kör mkt förbi de tre ställen jag känner till de gärna använder som vågplatser (som man om man är lite smart håller sig undan från om man vet att man är på fel sida om gränsen ) sen hade de ju för något år sedan en fuling grej för sig och stod på ett antal tävlingsplatser där varenda en fick köra upp på vågen när de kom dit, aldrig har så mkt hästar kommit promenerande till en tävlingsplats.
Du anser alltså att viktreglerna är humbug och därför kan göra lite som man vill bara man inte blir upptäckt?
Kör du med obesiktad och oskattad bil också?
men det är ju just de där jämförelserna som är så idiotiska. Varför ska det ena utesluta det andra för? Det är INTE tillåtet att köra för tungt släp. Det är inte tillåtet att köra berusad. Det ena utesluter inte det andra.Det säger väl mer om dig än mig att du tycker det är jämförbart att ha några kg för mkt i ett släp som att köra långtradare alkoholpåverkad..............
.
För övrigt hoppas jag att du också är ute minst en timme för tidigt till alla dina tävlingar så att du har tid att stå i kön för vägning och att du har hästar som snällt står kvar stilla i släpet och inte en orolig unghäst som behöver komma ut så snart den kommit fram. Var många som inte ens hann starta och det var unghästar som gick över bommen som inte var vana att stå och vänta i släpet än. Men vist du tycker säkert att det var jättesmart att köra med det systemet.
Det säger väl mer om dig än mig att du tycker det är jämförbart att ha några kg för mkt i ett släp som att köra långtradare alkoholpåverkad..............