Sv: För tung för att rida?
Underbart att våga ta upp det som regel överhuvudtaget.
Tycker att det är skandal att rida om man väger mer än 90 kg.
WB
Jag håller med, inte skandal kanske. Men 100kg plus, ser jag en sån människa på en häst så tänker jag inga goda tankar
Man får gå ner i vikt! Om inte för sin egen skull så för hästens.
Jag hoppas verkligen att alla ryttare tar sitt ansvar när det gäller sin vikt och vilken typ av häst man rider. Har själv ridit mycket islandshästar och nordisar och dom bär utan problem 120 kg ute i skog och mark.
Det beror på modellen. Jag skulle ALDRIG sätta så mycket på min nordis, eller en ardenner osv. Jag skulle ALDRIG sätta så mycket på en islandshäst, de är viktbärande hästar men jag respekterar dom. Tydligen till skillnad från andra här. :smirk:
Det finns ju slimmade modeller på 132 cm liksom, ska 120 kg rida dom också? Det är djurplågeri.
Helt rätt!
Alla som påstår att det är schysst att låta en normalbyggd häst bära en 90 kg tung ryttare i normalt arbete är människor som själva väger däromkring.
Oavsett om man kan rida eller ej får man hålla sig till ardenners osv om man inte kan hålla vikten nere.
Det är ju för fan varelser, inga jävla motorcyklar, och de är inte i grunden byggda för att bära någonting på ryggen.
Håller med dig!
Är det verkligen en rättighet att rida? Det tycker inte jag.
Håller med, Det är det verkligen INTE! Det är det mest patetiska jag hört "Det är en rättighet att rida"..
Ska man tänka i de banorna kan det blir riktigt farligt ute i världen med tanke på hur många rättigheter olika människor anser sig ha.
Detta handlar om levande djur!
Jag kan tycka ok, 100 kg skrittar lite i skogen på viktbärande välmusklar kompakt hbl, nordsvensk lr whatever. Men att träna på ridbana och hoppa hinder? Jag tycker faktiskt att man får banta om man är så tjock.
Att vara välbyggd, som vissa män i viktklassen, är skillnad mot att vara tjock. Men självklart ska man inte rida om man är bodybuilder heller.
SKa man tänka i de banorga