Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där med färdigmat kan kanske vara nått. Har jag tur kommer sambon tillbaka från sin lilla utflykt innan jag svultit ihjäl. Ber jag snällt tar han nog en sväng förbi thairestaurangen och plockar med nått. Det slår omeletten med hästlängder ikväll.
Instämmer! Jag ska koka upp lite hemmagjord gulashsoppa till middagDet är ju trots allt fredag thai hade varit gott men jag åker inte 5 mil tor ikväll för att köpa det. Det får nog bli cajunkycklinggryta med sötpotatisstomp.
Jag gillar verkligen att ha egen färdigmat i frysen, nyttigare och billigare än köpt färdigmat (nu menar jag inte a la thairestaurang utan typ Findus ).
Vi skulle läsa 500-800 sidor utöver kurslitteraturen, helst utifrån en lista de hade satt ihop men vi fick även gå utanför den bara vi kollade med handledaren att det var okej, utifrån kurslitteraturen, extra läsningen och ett urval av artiklar skulle vi skriva 8-12 sidor om hur de olika författarna beskrev ett eget valt geografiskt område och en händelse/process, och försöka fundera över om det fanns skillnader i deras sätt att skriva, och vad det kunde bero på. Uppgiften är ganska så luddig och med två handledare som säger olika saker så har det varit rätt rörigt att förstå vad de vill få ut. Men att få ihop sidor som lästa begriper jag inte alls... Det var flera intressanta böcker på listan och jag läste ett par av böckerna som dock inte passade in i just det jag skrev om och fick plocka in lite andra böcker som passade bättre.Hur många sidor skulle ni skriva? Eller skulle ni läsa ett visst antal sidor?
Det gick säkert bra, jag är inte helt övertygad om att alla dina kursare är lämpade för högskolestudier efter vad du berättat inget fel i det men då ska man inte söka en sådan utbildning
Vi skulle läsa 500-800 sidor utöver kurslitteraturen, helst utifrån en lista de hade satt ihop men vi fick även gå utanför den bara vi kollade med handledaren att det var okej, utifrån kurslitteraturen, extra läsningen och ett urval av artiklar skulle vi skriva 8-12 sidor om hur de olika författarna beskrev ett eget valt geografiskt område och en händelse/process, och försöka fundera över om det fanns skillnader i deras sätt att skriva, och vad det kunde bero på. Uppgiften är ganska så luddig och med två handledare som säger olika saker så har det varit rätt rörigt att förstå vad de vill få ut. Men att få ihop sidor som lästa begriper jag inte alls... Det var flera intressanta böcker på listan och jag läste ett par av böckerna som dock inte passade in i just det jag skrev om och fick plocka in lite andra böcker som passade bättre.
Det är ju trots allt fredag thai hade varit gott men jag åker inte 5 mil tor ikväll för att köpa det. Det får nog bli cajunkycklinggryta med sötpotatisstomp.
Jag gillar verkligen att ha egen färdigmat i frysen, nyttigare och billigare än köpt färdigmat (nu menar jag inte a la thairestaurang utan typ Findus ).
Hahah, skulle precis skriva att jag hoppas på att få pizza ikväll, så såg jag vad du skrev om färdigmatDet där med färdigmat kan kanske vara nått. Har jag tur kommer sambon tillbaka från sin lilla utflykt innan jag svultit ihjäl. Ber jag snällt tar han nog en sväng förbi thairestaurangen och plockar med nått. Det slår omeletten med hästlängder ikväll.
Känner mig fri! Har avslutat min utbildning i dag och det känns toppen
Nu är jag färdig utbildad Djurvårdare med utökat behörighet
Shit, vart tar tiden vägen?!!
Idag, exakt för tre år sedan körde jag upp för CE i ett isigt och snöigt Växjö och klarade det. Är det redan tre år sedan? Känns som det var igår!! Jag börjar bli gammal.
Jo, men jag är ingen ungdom längre, 30 sträcket är inte långt borta.Hahaha nä du börjar inte bli gammal, jag tycker inte att jag börjar bli gammal och då närmar jag mig 40 och har en 15 årig son.
Andas, du har bara börjat få livserfarenheter och bli vuxen
Jo, men jag är ingen ungdom längre, 30 sträcket är inte långt borta.
Sen i och för sig så blir vi alla äldre varje sekund som går.
Nä, jag är LASTgammal, det tyckte man ju att dom som va i min åldern var när man själv var ett barn, hahahhahah.Äh du är inte i närheten av att bli gammal ännu! Om 30 år kan du påstå att du börjar bli gamma! Du är UNG!
Jag har inte riktigt så långt men känner mig helt opepp på att sätta mig i bilen i kväll. Jag litar till sambons välvilja Jag vill vara kvar under värmefilten och titta på någon bra film. Så jäkla trött ikväll.
Någon dag när jag är lite mer på g ska jag ta inspiration av dig och fixa matlådor att ha i frysen. Det skulle vara guld att ha ibland. Findus mat kommer inte över tröskeln. Då lever jag hellre på te och knäckebröd!