För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anställningsintervjun gick toppen! Min gamla chef satt med och talade hela tiden om hur bra och trevlig jag är plus att en mer anställningsbar människa är svår att hitta. Kändes rätt bra :)
Annie har igenom ua, ett par småskavanker finns det men inget som påverkar användbarheten. Jag ska ringa och prata med veterinären imorgon.

På lördag blir jag hästägare igen :bump: :banana: :bump: :banana:
Härligt! Stort Grattis! :heart

Ok min handled är flr tunn för den minsta storleken på hermes armband. Kaozz. Vad ska jag nu köpa till mig själv i julklapp?? :(:arghh:
Du kan få lite skelett av mig. Jag har så grova handleder att jag aldrig lyckas hitta något som jag kan få på mig....
Fick en gång en klocka av några elever som slutade, men var inte ens i närheten av att kunna gå att pressa över handleden...

Åkte den timmeslånga vägen till min kära tandläkare- han snm är den enda som lyckas få mig att inte skaka i stolen.

där upptäcktes att jag har en lös tand längst bak i nederkäken. Vilket beror på att det är en spricka i roten. Inte vanlig tandlossning alltså. Fick rådet att ta ut den omedelbart innan infektionen blivit värre.
Snabbt telefonsamtal till vikarien som kunde ta min klass imorgon förmiddag. Och jag återvänder och får tanden utdragen.

Gah - jag veeeet att fok drar ut tänder stup i ett och jag ska vara "glad (ha ha ha - vi har olika definitioner på glädje...) att det inte är en framtand". Men JAG har inga tandbekymmer och JAG har inga lösa tänder. Inte JAG!
Samtidigt som en god vän ligger på sjukhus och är nyopererad med en sprillans ny höft. Vem är jag att klaga liksom....

Ylar en smula här i min ensamhet och vältrar mig i självömkan.

Så det ska blir jeteskojsigt att stå framför klassen imorgon eftermiddag och prata sluddrigt. Och att jobba hela helgen 9-17

Kom hem för inte så länge sen. Ska nu fortsätta kolla på Nobelbanketten, packa upp matvarorna, tillaga någon mat, äta den maten, duscha och skriva adresser på julkorten.

Fast det ar inte bara skolans sak att se till att barnen far en viss "uppfostran" i dagens samhälle och varför samhället ser ut som det gor i dag (det vill saga en viss, mest relevant, historia). Som foralder vilar ju var vardegrund precis i just det ...

Nar barnen vaxte upp diskuterade vi "dags laget", historia och politik over middags bordet. De var med och togs pa allvar från en mycket spad alder ... och som familj gor vi fortfarande precis lika dant. :)

Jag har uppfostrar honom, skolan undervisar honom.

Det låter som om min glögg vore ett bättre alternativ! :D Man kan absolut inte köra bil på den :cool:
Haha, jag dricker inte alkohol, men just nu känns någon sådan glögg faktiskt lockande ;)
Kände mig förövrigt som 100 år gammal nyss. Någon hade skrivit "jah" istället för "jag" i en kommentar på facebook. Trots att inlägget bestod av enbart en mening så läste jag det flera gånger för att verkligen vara säker på att jag läste rätt och förstod...

Jag har uppfostrar honom, skolan undervisar honom.
Fast det är väl synd att han ska missa en massa bara för att du tycker att skolan borde ha tagit det med honom? Att prata om omvärlden, om människovärde, om politik etc är ju inte nåt barnen ska göra i skolan utan även hemma. Många gånger behövs det nog också att barnen växer upp i en miljö där detta uppmuntras och främjas och ses som naturligt, det gör ju att ett intresse växer fram lättare.

Jag förstår ärligt talat inte hur man ens kommer runt att prata om sånt med sin tonåring.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 112
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
601
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 763
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
165
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka