För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är väl synd att han ska missa en massa bara för att du tycker att skolan borde ha tagit det med honom? Att prata om omvärlden, om människovärde, om politik etc är ju inte nåt barnen ska göra i skolan utan även hemma. Många gånger behövs det nog också att barnen växer upp i en miljö där detta uppmuntras och främjas och ses som naturligt, det gör ju att ett intresse växer fram lättare.

Jag förstår ärligt talat inte hur man ens kommer runt att prata om sånt med sin tonåring.

Va?

Vi gjorde allt han skulle göra och hittade något som är lämpligt i dagens samhälle att dra en paralell till. Jag lovar att han INTE missar något i dagens samhälle bara pga att vi inte diskuterar nyheterna hemma vid middagsbordet varje dag eller tittar på nyheterna frekvent.

Folk läser in en massa påhittade underligheter i texter idag.....

12316473_10156303585050181_4722615819057718674_n.jpg

har just krypit ner under täcket efter att ha promenerat i det här vädret, fick stå ute och sopa av mig all snö innan jag gick in!

ag lovar att han INTE missar något i dagens samhälle bara pga att vi inte diskuterar nyheterna hemma vid middagsbordet varje dag eller tittar på nyheterna frekvent.
Jag tycker absolut inte att man måste titta på nyheterna kontinuerligt som 15-åring så då har du missförstått :). Om det är så att han är rätt uppdaterad på vad som sker i Sverige i samhället så torde ju uppgiften varit på en rimlig nivå kan jag tycka. Jag tolkade bara

Han har ingen aning om hur vårat samhälle fungerar eller var det kan tänkas finnas något som kan liknas vid Hitler i Sverige heller. Hur ska han då kunna diskutera sådant?
som att han hade noll koll och därför fick kämpa med uppgiften.

Men då är det ju inga bekymmer :).

@niphredil det jag menade är att han inte har koll på var i vårat samhälle det kan finnas likheter med hur Hitler kom till makten.

Icke att förglömma i allt detta, sonen har en utmärkt människosyn och alla människor är värda lika mycket och det är inte tack vare skolan han har det. Det är jag som uppfostrat honom :)

Från inga karlar till att det vuxit fram ett dilemma. Ena karln är supertrevlig och bra, men den fysiska attraktionen saknas. Den finns däremot med råge till den andre, men han är ingen bra person i övrigt. :meh: Kan man mixa de två?

Satan så lång tid det kan ta att göra mozartkulor :banghead: Gjorde nog lite för många :meh: Första gången jag provade på det... Nu klar iaf!

Nu har vi varit ute och tittat pa "sjon" i Gaston ... Alla lagt liggande akrar blir nu vattenfyllda eftersom Oregon's vinterregn har startat. Nu far regnskogen sin nederbord den ska leva pa resten av aret ... och under tiden vattenfylls all lagt liggande mark. Det ser sa fint ut uppe från berget dar vi bor med en sjo langt nere i dalen.:p

Nu sover hundarna gott och vi vuxna dricker kaffe ... det blir nog en kul film har pa eftermiddagen.:cool:

Alltså, om man gör en mall till pappersask, kan man för bövelen se till att måtten stämmer! :banghead: En kvadrat är inte en kvadrat om den har två 3 linjer på 7 cm och en på 8 cm :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::rage::rage::rage::rage::rage: *fått rita om hela jävla skiten själv*

Alltså, mallen är då nått jag skrivit ut från nätet... Som då inte funkade för den var inte liksidig :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
469
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 408
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
634
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka