För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rektorn som inte ansåg att det var så farligt att sonens mentor pratade om sonen och mig i korridoren och jag hörde allt? Tja, känns inte som att jag kommer något vart med den rektorn annars hade jag ringt och sagt det åt honom.
Synd att det är svårt att byta skola nu, en termin kvar är lite svårt att få någon ordning på... :( Annars skulle jag ha sagt flytta ungen omg...

Synd att det är svårt att byta skola nu, en termin kvar är lite svårt att få någon ordning på... :( Annars skulle jag ha sagt flytta ungen omg...

En termin kvar och den ska vi klara utan problem. Vi är många föräldrar som reagerat på hur lärarna i denna skolan beter sig och på hur dåliga dom är på att ge barnen bra material att arbeta med.

Jag har många gånger fått googla mig fördärvad för att hitta vettig information och bra material åt sonen, numera hatar dom många av lärarna mig för alla mail med frågor dom får av mig :angel:

Bajs! Självklart så var det fel på almanackan nu när jag fick hem den från photobox! :mad: :turd: Har ringt dem och mailat bilder, hoppas att de löser det.

Fick nyss ett sms från transportarbetaren, där de frågade om de fick publicera min bild i tidningen och om jag kunde skicka en högupplöst bild av den. :o
Det var den här:
12316522_1146487108715467_4607356774775649521_n.jpg

Vi ser på dagens julkalender-avsnitt och därefter ska vi till Höör. Unga fröken ska nämligen till sin pappa redan idag istället för att åka dit på söndag.

Anställningsintervjun gick toppen! Min gamla chef satt med och talade hela tiden om hur bra och trevlig jag är plus att en mer anställningsbar människa är svår att hitta. Kändes rätt bra :)
Annie har igenom ua, ett par småskavanker finns det men inget som påverkar användbarheten. Jag ska ringa och prata med veterinären imorgon.

På lördag blir jag hästägare igen :bump: :banana: :bump: :banana:

Han kollar aldrig på nyheterna. Dom diskuterar inte ens det som händer i världen på hans skola eller det som händer i Sverige.

Fast det ar inte bara skolans sak att se till att barnen far en viss "uppfostran" i dagens samhälle och varför samhället ser ut som det gor i dag (det vill saga en viss, mest relevant, historia). Som foralder vilar ju var vardegrund precis i just det ...

Nar barnen vaxte upp diskuterade vi "dags laget", historia och politik over middags bordet. De var med och togs pa allvar från en mycket spad alder ... och som familj gor vi fortfarande precis lika dant. :)

Han kollar aldrig på nyheterna. Dom diskuterar inte ens det som händer i världen på hans skola eller det som händer i Sverige.
Gud så dåligt av skolan. Men gör ni inte det hemma? När jag var 15 hade jag en rätt bra uppfattning om vad som skedde i Sverige och världen för vi diskuterade och pratade så otroligt mycket hemma. Att jag inte skulle kunna ha en uppfattning om hur det politiska läget var då fanns liksom inte, jag hade aldrig kunnat undvika att få en uppfattning.

I min familj har vi altid diskuterat politik och vad som sker i världen. Superbra tycker jag :).

Anställningsintervjun gick toppen! Min gamla chef satt med och talade hela tiden om hur bra och trevlig jag är plus att en mer anställningsbar människa är svår att hitta. Kändes rätt bra :)
Annie har igenom ua, ett par småskavanker finns det men inget som påverkar användbarheten. Jag ska ringa och prata med veterinären imorgon.

På lördag blir jag hästägare igen :bump: :banana: :bump: :banana:

Wohoo! Stort grattis till både intervju och häst! :banana: :bump:

Gud så dåligt av skolan. Men gör ni inte det hemma? När jag var 15 hade jag en rätt bra uppfattning om vad som skedde i Sverige och världen för vi diskuterade och pratade så otroligt mycket hemma. Att jag inte skulle kunna ha en uppfattning om hur det politiska läget var då fanns liksom inte, jag hade aldrig kunnat undvika att få en uppfattning.

I min familj har vi altid diskuterat politik och vad som sker i världen. Superbra tycker jag :).

Precis så har det varit i min familj också (med några djupare nedslag i vad morfar tyckte var intressant, det betydde bla att jag blev drillad i andra världskriget från det jag kan minnas :D).

Hejja, hejja! Kämpa på tills det blir rätt!

Trist! Jag tänkte testa Önskefoto i år eftersom jag fick erbjudande därifrån. Får se hur det blir...
Fick en kredit på en ny kalender :up: frakt får jag betala själv men det står jag ut med. Nu har jag gått igenom hela kalendern och sparat på varje sida innan jag beställde igen. De lovade leverans före jul också. Även om det blev strul så är jag nöjd med bemötandet från kundtjänst :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 114
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
607
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 768
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
169
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka