För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ledsen men här håller jag inte med dig, jag vet att jag gjorde den i åk 9 och i 15 års åldern så bör man faktiskt ha lite koll på samhället, han kommer åtminstone att få betyg i det... Jag tycker att det är knepigt att inte skolan har ställt krav på att de ska läsa tidningar/titta på nyheter. Min stora tittar på nyheterna varje morgon på samlingen i skolan, min yngsta tittar på lilla aktuellt ett par gånger i veckan i skolan så de har rätt bra koll på vad som händer i världen och i Sverige på deras nivå.
När jag gick i skolan så lyssnade vi på nyheterna på radion varje morgon och la ca 15 min på att diskutera dem varje dag från åk 5 och uppåt.

Han kollar aldrig på nyheterna. Dom diskuterar inte ens det som händer i världen på hans skola eller det som händer i Sverige.

Det lokala laget slänger dem... :cautious: vilket betyder att jag har chans på att få flera nästa år! :D

Jag pratade med en av jägarna och han lovade ta reda på dem åt mig plus att jag ska få grishjärtan av honom också (han är slaktare med egna grisar) :up:

VA :eek:

Hur tänker dom? Hjärta som är så gott? Antar att dom även slänger tungan :banghead:

O_o:meh: Nej varför ge barnen en stabil förståelse för det svenska samhället och världsläget... :banghead: Jag är glad att mina barns skolor åtminstone ser värdet av att ha koll på omvärlden...

Ja denna skola är slapp på sånt och därför förstår jag inte att dom har den sorters inlämningsuppgifter som dom har. Denna inlämingsuppgiften dom hade om The Wawe, Hitler och dagens samhälle tillhör Historia. Dagens samhälle är väl inte historia?

Det är ganska rörigt med gränsdragningarna där eftersom det är samma lärare i alla SO ämnen mm dom verkar inte ha koll på vad som ska vara i respektive ämne.

Ja denna skola är slapp på sånt och därför förstår jag inte att dom har den sorters inlämningsuppgifter som dom har. Denna inlämingsuppgiften dom hade om The Wawe, Hitler och dagens samhälle tillhör Historia. Dagens samhälle är väl inte historia?

Det är ganska rörigt med gränsdragningarna där eftersom det är samma lärare i alla SO ämnen mm dom verkar inte ha koll på vad som ska vara i respektive ämne.

Här håller jag inte alls med dig. Vad finns det för vits med att dra gränser mellan skolämnen? De är ju bara en praktisk konstruktion. Historia blir ju intressant när den sätts i ett sammanhang!

Nja de är nog rätt ute med själva uppgiften, det står i läroplanen i ämnet historia att eleverna ska lära sig att dra paralleller mellan historia och dagens samhälle, det är en av de viktigaste punkterna. Men det betyder att läraren måste ge dem en grund att stå på också och kunna förklara så att eleverna kan se spåren till framtiden. (Förra kursen jag läste handlade mycket om hur man ska lära ut historia i och med att vi läste ihop med lärarstudenterna. ;) )

Nja de är nog rätt ute med själva uppgiften, det står i läroplanen i ämnet historia att eleverna ska lära sig att dra paralleller mellan historia och dagens samhälle, det är en av de viktigaste punkterna. Men det betyder att läraren måste ge dem en grund att stå på också och kunna förklara så att eleverna kan se spåren till framtiden. (Förra kursen jag läste handlade mycket om hur man ska lära ut historia i och med att vi läste ihop med lärarstudenterna. ;) )

Nu får ni vara tysta om detta, jag ska berätta en hemligthet :angel:

Dom får många gånger uppgifter där barnen inte ens vet om vad dom ska göra, dom får knapphändig information om hur den ska utformas och svävande svar på sina frågor av denna läraren. Min son är rätt dålig på att komma ihåg saker och ting men i detta fallet så är det inte bara han som säger så.

Jag har aldrig träffat henne men en lärare som går förbi ett gäng 15 åringar i korridoren och kläcker ur sig att dom alla är bögar och rasister är inte vettig.....

Nu får ni vara tysta om detta, jag ska berätta en hemligthet :angel:

Dom får många gånger uppgifter där barnen inte ens vet om vad dom ska göra, dom får knapphändig information om hur den ska utformas och svävande svar på sina frågor av denna läraren. Min son är rätt dålig på att komma ihåg saker och ting men i detta fallet så är det inte bara han som säger så.

Jag har aldrig träffat henne men en lärare som går förbi ett gäng 15 åringar i korridoren och kläcker ur sig att dom alla är bögar och rasister är inte vettig.....
Det är verkligen inte en bra lärare och jag skulle nog ta upp det med rektorn rätt omgående.. :devil:

Det är verkligen inte en bra lärare och jag skulle nog ta upp det med rektorn rätt omgående.. :devil:

Rektorn som inte ansåg att det var så farligt att sonens mentor pratade om sonen och mig i korridoren och jag hörde allt? Tja, känns inte som att jag kommer något vart med den rektorn annars hade jag ringt och sagt det åt honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 114
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
607
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 768
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
169
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka