För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev inget hästgosande, inget möte på AF och ingen kaffe med en vän idag :crazy:

Ungen mår illa och jag vågar inte chansa att träffa någon för risken finns att det kan var magsjuka :arghh:

jag jobbar på att tömma hjärnan på snor medan jag är härligt orkeslös. Har spenderat hela förmiddagen i sängen med en blytung kropp som sover fast jag är vid medvetandet, feber kan vara en spännande upplevelse:D

Men bra planerat ändå att ta den upplevelsen när Friendsveckan är slut! ;)

Blir hemma resten av veckan, vet inte om det bara är ryggen och visdomstanden , känner som när jag var nära väggen förra året denna tid :down:! Har ingen ork eller lust alls

.Förutom att jag satt till häst vid 08.00 så har jag inte gjort nåt vettigt i dag :wtf:
Nu har jag i alla fall tagit en dusch, hällt i mig några koppar kaffe (som inte hjälpte, jag kanske med behöver lite D-vitamin :idea: ) och ska väl försöka ta tag i dagen...

Varit iväg och köpt torv, Mash och Lusern till Annie. Nu får vi hoppas att hon går genom besiktningen på fredag ;)
Måste städa eftersom jag får besök senare idag men först får det bli ett par lussebullar i soffan.

Uppdaterar och uppdaterar den där förbaskade högskolesidan, 4 veckor efter tentan ska vi äntligen få veta om det är godkänt eller inte... Men nu kom det besked om att alla kanske inte hinner få sitt besked idag... :meh: Vi är fem av femton som konstatera att ingen av oss har fått... Frågan är om någon har fått... Det roligaste är att de visserligen ska skriva om det är godkänt eller inte på webbsidan men de har kommenterat tentorna för hand så de ska de skicka hem per post... Dvs de kommer tidigast om ett par dagar, välkomna till 2000 talet och en högskola som säger sig hänga med genom att ha distanskurser via nätet... :rofl: Hur svårt kan det vara att skriva kommentarerna i wordprogrammet? :cautious:

Uppdaterar och uppdaterar den där förbaskade högskolesidan, 4 veckor efter tentan ska vi äntligen få veta om det är godkänt eller inte... Men nu kom det besked om att alla kanske inte hinner få sitt besked idag... :meh: Vi är fem av femton som konstatera att ingen av oss har fått... Frågan är om någon har fått... Det roligaste är att de visserligen ska skriva om det är godkänt eller inte på webbsidan men de har kommenterat tentorna för hand så de ska de skicka hem per post... Dvs de kommer tidigast om ett par dagar, välkomna till 2000 talet och en högskola som säger sig hänga med genom att ha distanskurser via nätet... :rofl: Hur svårt kan det vara att skriva kommentarerna i wordprogrammet? :cautious:
Jätteenkelt. Finns pratbubblor typ som man skriver i

Jätteenkelt. Finns pratbubblor typ som man skriver i
:D Jag vet! :D Men här pratar vi lärare som inför en webbföreläsning skriver ner saker för hand för att sedan scanna in och lägga upp i föreläsningen, och för varje ny sak som ska läggas upp så måste de leta halvt ihjäl sig på sina datorer för att hitta nästa in scannade handskriva sida... De har liksom aldrig lärt sig använda word för mer än skriva in en text, de la nästan 30 min på att förklara hur vi kunde öka radavståndet till uppsatsen... De tyckte uppenbarligen att det var superkomplicerat... :rofl:

Har lossat glas. Nu är det fullt i lagrena, och det kommer mer kök på fredag... :meh: Antar att jag får trolla med knäna för att knö in det nånstans! Ska försöka få tag i bygget imorrn och se om jag kan få veta hur mkt det är iaf.

:eek: Jag skrev precis ett seriöst meddelande till någon och av vana skrev jag två frågetecken istället för ett!!! Alltså jag har ju sen några månader tillbaks lagt mig till med den där jävla ovanan att använda versaler och för många skiljetecken i ledig skrift och till en början var det mest på skämt som jag messade så till mina vänner* sen spreds det till mina sociala medier och nu har det ju börjat nästla sig in i seriösa konversationer också!!

*En kompis sa redan då att
- Haha det här kommer du ångra sen när du gör det automatiskt och inte på skoj längre!
OCH HEN HADE RÄTT!!!!!

Det här är samhällsinformation: jag varnar er alla att när man väl har börjat med det så inser man att vissa tillfällen KRÄVER versaler och för många skiljetecken!!! Alla tillfällen faktiskt. Så börja inte för det blir ett beroende. :meh:

Alltså, denna surtants-kobra. Mulle var jätteduktig när han blev varmskodd för första gången (andra gången nånsin han blir skodd). Han rörde inte ens ett öra när det började ryka och ha sig, hovis berömde mig igen för mina kloka hästar :D

Sen kommer då häxan surtant själv. Och hovslagaren hälsade tydligen inte ordentligt på henne så hon blev tvärilsken och jag var inte beredd så jag blev biten i armen :meh: Det blev hål och började blöda trots att jag hade termojacka, tjocktröja och underställströja. Då var hon väldigt billig kan jag säga! Ont gör det fortfarande dessutom. :arghh:
Men när hon väl kom på att det var hovslagaren som hon kände så blev hon lugn och försökte bara tugga lite på hans mössa, annars stod hon som ett ljus. Ibland är hon lite smådryg.

Nu är det snart dags att åka iväg till ridskolan för träning för dottern. :)

Känner mig irriterad på mig själv som än en gång somnat på morgon och sen sovit till 4... ställde ju faktiskt flera väckarklockor men ikket!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 112
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
601
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 756
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
158
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka