För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har med hamnat i sängen men lär inte sova så mycket med tanke på sonens hosta. Barnet ifråga har varit vaken någon timma pga hostan

Sängen skulle kanske vara nått. Blev inte många timmars sömn natten som var. Ska nog bädda ner mig med paddan.

Hunden har tryckt sig ner i sängen och katten kom precis och talade högljutt om att hon minsann ska ha plats med. Siameser är underbara djur haha.
Undrar om jag kommer komma ihåg att köpa dammsugarpåsar idag, har glömt det ett antal gånger så ska nog inhandla en påslös dammsugare.

Har med hamnat i sängen men lär inte sova så mycket med tanke på sonens hosta. Barnet ifråga har varit vaken någon timma pga hostan
Om det är lika illa ikväll så testa att ta en gul lök, dela på mitten, lägg i en skål och häll på kokande vatten. Skålen ställer du sen under hans säng, eller nära huvudändan iaf.

Läste att kakao/mörk choklad är bra mot hosta, testade det förra sommaren då jag hostade non stop och det lugnade sig faktiskt lite, om det bara var ren tur, placebo eller faktiskt funkade vet jag däremot inte O_o

Här har jag suttit och gnällt över Louis i Gossip Girls fejkade franska brytning.... så kollar jag imdb, skådespelaren var visst från Frankrike :cautious: hemskaste tider, då är ju Ed Westwick mera fejk för han är ju faktiskt brittisk och pratar amerikansk engelska i serien, men han är coolare :rofl:

Pratat med svärmor tre gånger den här morgonen... Hennes demens verkar ha gått till det sämre rätt hastigt, hon ringer och frågar efter svärfar, han har varit död i 13 år nu och det är en sån grej som hon alltid har haft koll på tidigare men inte nu längre. :( Jag blev ställd och pratade bort det, men jag vet inte hur man ska göra riktigt, om jag säger att han är död så blir hon jätteledsen, säger jag att han ringer sen så ljuger jag... Vad är egentligen bäst? :crazy:

Pratat med svärmor tre gånger den här morgonen... Hennes demens verkar ha gått till det sämre rätt hastigt, hon ringer och frågar efter svärfar, han har varit död i 13 år nu och det är en sån grej som hon alltid har haft koll på tidigare men inte nu längre. :( Jag blev ställd och pratade bort det, men jag vet inte hur man ska göra riktigt, om jag säger att han är död så blir hon jätteledsen, säger jag att han ringer sen så ljuger jag... Vad är egentligen bäst? :crazy:
Jag tror att du gjorde helt rätt som pratade bort det.

Jag tror att du gjorde helt rätt som pratade bort det.
Ja det kanske är det, det bara känns så otrevligt att inte svara på hennes fråga men det kan jag nog klara av. Frågan är om vi måste be dem stänga av hennes telefon på nätterna, hon ringde halv tolv förra natten och idag ringde hon första gången strax för 06, precis efter att jag hade lagt på luren som vi la av i natt.

Funderar på om jag ska orka åka och handla lite hundmat innan jobbet, de hade utförsäljning i närheten, men ska jag dit måste jag åka om ca 10 min istället för om 40 min...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 118
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
607
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 768
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
171
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare