Sv: För sen ankomst - får inte komma in
Fast världen är inte punktlig..
Förseningar i kollektivtrafiken, bilen startar inte, man försov sig ( händer även vuxna då och då ) etc. Jag har då aldrig varit på en arbetsplats där chefen helt sonika låser dörren efter 5 minuter, har du?
.
Ja de kan ju vara så att den som kör din buss försover sig...
Då är det många som kommer försent till jobbet och behöver en "lapp med en förklaring"
Skämt och sido.
Om mitt barn kommer försent pga att bussarna kört fast i meterhöga drivor behöver jag knappast skriva en lapp om orsaken.
Om jag som förskolepedagog skulle försova mej gång efter annan så skulle jag knappast bli kvar på mitt jobb. Tänk att en massa föräldrar då också kommer försent, och om någon av dom kör tunnelbanan skulle ännu flera komma försent, och då skulle inte den som var läkare kunna operera sina patienter i tid, vilket medför uppskjutna operationer som...
Jag tycker att man har en skyldighet att komma i tid till sitt jobb
Och jag tycker att man kan åtminstone försöka lära sina barn att komma i tid
Sedan är det mer än att komma i tid, det är hänsyn till sina medmänniskor också! Kommer barn försent till en lektion, så drabbas resten av klassen. Dels av avbrott varje gång dörren öppnas, och dels får läraren ta om allt gång på gång.
Om alla barn fick komma på dropp in, skulle kanske 15 minuter av VARJE lektion går åt till INGENTING! Dvs kanske en hel timma sammanlagd lektionstid VARJE dag går åt till inget
Skolan idag är uppbyggd på att lektioner startar i tid, och slutar i tid. för att läroplanen ska hinnas med.
*Jenny *