Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hmm, jag vet inte exakt klockslag. Det var inte det viktigaste för mig just då
Men det var vid 02-snåret. (15 maj 2005. Connemara, förstagångsföderska.)
Av de 22 fölningar som jag kommer ihåg så har:
2 skett på dagen.
5 på kvällen eller fram till midnatt
15 på efternatten, efter midnatt men innan morgen.
Av elva egna föl och några andra ston som jag varit med och vakat hos har alla utom två fötts mellan klockan 22 och 03.00. De två andra föddes vid 21-tiden på kvällen. Ingen har fötts dagtid. /AFF
Mitt sto fölade runt 19-19.30.
Min pappas fölston fölade jämt på natten förutom ett som tyckte att kl 12.00 mitt på dan var en bra tid att ploppa ut fölisen.
Mitt sto fölade 22.00 prick, första fölet hon fick kommer jag inte riktigt ihåg eftersom det var förra ägaren som hade henne då, men tror det var nån gång på "för-natten".
Mina fem senast födda föl har kommit kl 11.15, 20.00, 16.15, 16.20 och en 02.30. De har nog inte läst i boken där det står att föl ska födas på natten...
Hästhantering Min har en gång fått hovledsinflammation när hon gått långvarigt med en annan skada (som var svår att diagnosticera), hon hade troligen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.