Föl som inte vill dia.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Skydark
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 918
S

Skydark

Man läser ju ofta att stoet inte tillåter fölisen att dia. Men händer det att fölisen inte vill dia? Är det vanligt och hur sjutton gör man då? Min mamma som har avlat har aldrig varit ute för det men visst händer det då och då. Stoet kan man ju bremsa osv men hur gör man med en fölunge?

Sv: Föl som inte vill dia.

Är det verkligen ingen som har råkat ut för detta?

Sv: Föl som inte vill dia.

Man mjölkar ur och flaskmatar och försöker få ungen att dia själv.

Min tvååring var lite trög men efter 1,5 dygn kom han på hur man skulle bära sig åt som tur var. Han begrep varifrån mjölken kom men fick inte rätta knycken på nacken så han hade mjölk i hela huvudet hela tiden.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 745
Senast: ildiko
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 089
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
2 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka