Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var en kompis ute och tog lite kort på Nopreza.
Hon har fotografering som hobby men hon har aldrig fotat hästar innan och ville träna.
Blir ju verkligen skillnad på kvalitet när man tar med bättre utrustning än mobilkamera. 😀
Har fått några provbilder men får fler när hon har hunnit gå igenom dem.
Tycker hon är så vacker min lilla häst, men jag är ju partisk.😉
IMG_20220903_073221_670.webp

Verkning av mina idag. De skulle ha chippats med men jag fick inte skrivaren att funka igår så vi tar det nästa gång. Denna lilla rackare har levt det fria livet sen de kom hem, allt fokus har legat på halvblodet men det gick både att fånga henne och att verka henne utan problem. Nu väntar lastning och återbesök för Fia, halvblodet, i eftermiddag. Hon är snäll att leda, hålla och att avmaska, men är stor som ett hus och var rätt bufflig att verka. Hoppas lastningen går bra för jag är ensam hemma. Visa bifogad fil 99124
Vad för färg är den? Ser spännande ut. :)

Ella har fixat fram hovarna idag 🥰 Så duktig och snäll, klok som en bok är hon. Äta päron under tiden så gick det fint fint att få hovarna till raspade 🤩 Hon växer så in i .. Hon börjar bli en stor flicka får försöka fotografera henne någon dag men att hon blir stor det går inte att komma undan :angel:

Min lilla superduper Nova 🥰
100% i all hantering! Tills vi skulle ställa upp framför domaren, hon stog blickstilla i 30 sek sen fick hon brytet och skulle stå på två ben o inte fyra 🫣
När jag släppte lös henne bar det av och domaren fick inte se så många steg trav 🤓 men galopp i alla varianter, luftsprång och helvändningar! Stackars Jasmin hade fullt upp o hänga på☠️
Hon bjöd tydligen på dagens show och flera kom fram på parkeringen och när jag gick upp på läktaren efteråt och tyckte hon va så charmig 😁 dagens sötaste iallafall!
Så glad att hon med världens självförtroende travar in före morsan i ridhuset verkligen tar för sig. Resten kan vi lära oss!
en rättvis bedömning med bra kritik, både skriftlig och muntlig. Hon fick beröm för sin balans, kvickhet, energi och reaktionsförmåga.
En bra erfarenhet och positiv upplevelse för oss allihop 😁

94212C4B-E7EA-4BBE-87F8-4266D146E626.webp

Måste fråga igen, ger ni fölen kraftfoder? Satt o läste äldre trådar där folk fodrade fölen med kraftfoder från nån månad gammal. Nu blev jag osäker... Calle är ju liten så tänkte direkt att jag kanske borde fodra honom mer? De har fri tillgång på grovfoder och han äter av mammas grönpellets men han får inget eget?

@Hippocampus jag har inte gett något extra till fölet, men hon äter ju ur mammans hink.
Har tänkt börja ge lite i egen hink nu när hon är 3 månader. men inget speciellt foder till föl utan hon får samma som mamma.
Har aldrig behövt fodra extra på något föl jag haft, de har fått så de klarar sig av sina mammor.
Däremot tycker jag att det är bra att de lär sig äta ur hink innan det är dags att dela på dem.😀

Måste fråga igen, ger ni fölen kraftfoder? Satt o läste äldre trådar där folk fodrade fölen med kraftfoder från nån månad gammal. Nu blev jag osäker... Calle är ju liten så tänkte direkt att jag kanske borde fodra honom mer? De har fri tillgång på grovfoder och han äter av mammas grönpellets men han får inget eget?

Jag har ju en naturras, så Leia får inget extra så länge hon inte faller ur. Däremot äter hon gärna ur mammas hink och det får hon göra. Mamma får enbart soja just nu.

Tack för svar. Har Calle fallit ur?
Är så jäkl nojig över allt på föl 😂 mina andra vuxna kam jag se direkt om de fallit ur osv men när det kommer t föl har jag ingen erfarenhet och så rädd att göra fel.
Nu ska han ju snart på kollo hos en som haft många föl så…
DC185630-4BCF-4EAE-885F-17B7FF092C33.webp

Ella får en skvätt av mammas kraftfoder i den andra krubban som sitter uppe i boxen. Mest för att Mamsen är rätt elak när Ella vill smaka. Hon pillar väl i sig kanske 4-5 dl på en dag typ.
Mamsen är hård som tusan när det gäller mat var likadant förra året, hon vaktar den även mot sina barn. Vilket har gjort att vi börjar ge dem lite eget när det varit runt 4 månader och börjar visa intresse. Och sen för att det inte ska komma som en chock när det flyttar ifrån mamma runt nyår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 984
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
553
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama