Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kunde väl få önska att svansen fick behålla sin charm 😍 läste att nån kallade det för fölflax 🥰
Vänster framben börjar visa sitt vita! Höger är svårare att se men jag tror de är ännu mindre vitt där 😆
Idag också avmaskad och inmätt till 106cm över havet! 😁

89E75F30-FF5C-4195-B2F4-C8399F0EF9AB.webp

Vi fick 70 mm regn inatt och det har fortsatt idag. Leia verkar tack och lov obrydd, men hon har redan satt bra med vinterpäls.

De fick komma in några timmar då mamma skulle lämna träckprov + äta hö. Nu får det nog bli att de går in varje dag och äter hö, även om det är bökigt att gå så långt med två stycken. Längtar ihjäl mig efter flytt till vinterhagen!

0CF1EA93-EBC4-40FA-968B-6407787177F7.webp

Idag fick Nopreza vara kvar själv i boxen när jag red hennes mamma.
Våran andra häst var inne i sin box och husse var kvar i stallet för att se hur det gick.
Nopreza hoppade runt lite och gnäggade någon gång när mamma gick ut från stallet och mamma gnäggade tillbaka.
Sen var Nopreza lugn och började äta hö och mamma häst var överlycklig över att komma ut en liten sväng i skogen.😀
Jag var också överlycklig över att komma ut en sväng med min älskade häst.😉
Tänker att mamman ska få på sig skor igen när hovslagaren kommer nästa gång, hon ömmar lite på grusvägen.

Min plutt äter ur sin mor så morgon och kväll får hon tillskott trots dom går på nytt gott bete! Tror fölis eller Berrabus börjat tappa lite fölpäls ! Tänker att han kommer se väldigt rolig ut såsmåningom .,

Bifogade filer

• 4B9F13B9-C2A3-4F36-AE9D-0433C0C1CBF5.webp
    4B9F13B9-C2A3-4F36-AE9D-0433C0C1CBF5.webp
    398 KB · Visningar: 68
Marvin får tyvärr spendera några nätter på klinik 🏥 ihop med mamma Doris, stor böld i kotan gjorde så att han hade över 40 grader i temp.trots medicin 💊 i kroppen,blockhalt och rejält svullen. Opererad och genomsköljd i kotan 🍀🙏 ❤️Min fighter ❤️

Bifogade filer

• 780A90BC-C1EF-47F4-B8BD-3717CEA739C5.webp
    780A90BC-C1EF-47F4-B8BD-3717CEA739C5.webp
    168,2 KB · Visningar: 66
Verkning av mina idag. De skulle ha chippats med men jag fick inte skrivaren att funka igår så vi tar det nästa gång. Denna lilla rackare har levt det fria livet sen de kom hem, allt fokus har legat på halvblodet men det gick både att fånga henne och att verka henne utan problem. Nu väntar lastning och återbesök för Fia, halvblodet, i eftermiddag. Hon är snäll att leda, hålla och att avmaska, men är stor som ett hus och var rätt bufflig att verka. Hoppas lastningen går bra för jag är ensam hemma.
received_2334295453403471.webp

Usch, hur gör man när man får ångest om att hästarna ska åka? Jag är ju inte van vid sånt här, min fånghäst har jag haft sen jag köpte henne som föl och hon är 12 år nu. Varit borta max en vecka i rad från henne.
Fullblodet har jag haft nu i 7 år. Hästarna har gått ihop i 7 år. De har aldrig riktigt gillat varandra, fullblodet bestämmer o jagar fånghästen ibland.
O nu ska fullblodet o Calle åka på kollo. Jag vet att det är ett måste för Calle för han är så himla uttråkad. Så honom oroar jag mig inte för, men mamman….

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 984
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
553
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama