Vad är det för tecken du menar dom ska se som dom inte kan se nu? Har fölen strumpor eller andra vita tecken så syns det med fölpälsen också.Spelar det nån roll att man inte kan se tecknen på benen än?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för tecken du menar dom ska se som dom inte kan se nu? Har fölen strumpor eller andra vita tecken så syns det med fölpälsen också.Spelar det nån roll att man inte kan se tecknen på benen än?
tyckte ett tag det syntes tydligt att det var vitt till kotan men mer osäker nu. Trodde hon skulle vara vit på bakbenen också, de ser ungefär lika ut men hoven som kommer uppifrån är svarta bak.Vad är det för tecken du menar dom ska se som dom inte kan se nu? Har fölen strumpor eller andra vita tecken så syns det med fölpälsen också.
Det kommer nog inte vara några problem för id-kontrollanten.tyckte ett tag det syntes tydligt att det var vitt till kotan men mer osäker nu. Trodde hon skulle vara vit på bakbenen också, de ser ungefär lika ut men hoven som kommer uppifrån är svarta bak.
Men det kanske inte blir något vitt alls helt enkelt
Visa bifogad fil 98655
Ibland kan det vara svårt att se, speciellt på fuxben. Har en jätte duktig id-kontrollant och hon brukar ha rätt. Men ja ibland är det lurigt. Tänker att chipmärkningen är det viktiga och skulle det bli lite fel på något annat så får det vara så.Spelar det nån roll att man inte kan se tecknen på benen än?
Nä det tänkte jag inteSka du (W)FFS-testa så är det en egen blankett för det? Men är kanske inte relevant på en hingst dock.
Mitt är ett sto med otestad mamma så jag har skrivit ut den och lika bra att skicka in test för det samtidigt tänkte jag
Du kan testa att blöta ner benen riktigt ordentligt, det kan på vissa hästar få huden att lysa igenom så pass så övergången mellan grå och skär hud syns.tyckte ett tag det syntes tydligt att det var vitt till kotan men mer osäker nu. Trodde hon skulle vara vit på bakbenen också, de ser ungefär lika ut men hoven som kommer uppifrån är svarta bak.
Men det kanske inte blir något vitt alls helt enkelt
Visa bifogad fil 98655
Om inte annat kunde hon fått låna lite av vår Mamma mu Herregud hon är tjock för två fortfarande trots att hon knappt får något och Ella tuttar ju en del fortfarande även om hon upptäckt att det finns fastföda som smakar gott.Skryt! Det tog 2 min att chippa Calle o ta svanshår (togs två gånger för veterinären ville ha två prover). Han stod ensam på gången o så var det färdigt! Hans mamma sov i boxen.
Calle är nu ”skimmel, född brun”.
Han gillar ju när man kliar på rumpan så han brydde sig inte alls om att svanshåret försvann
Och jag är faktiskt stolt att jag lyckas hålla hans mamma i bra skick för det tycker jag hon är. Han är 3.5 månad nu och mamman är ju fullblod. Hon får grovfoder och 600 gram equi-jewel samt salsa grönpellets. Visa bifogad fil 98676
Ska testaDu kan testa att blöta ner benen riktigt ordentligt, det kan på vissa hästar få huden att lysa igenom så pass så övergången mellan grå och skär hud syns.
Ja jag vet men kommer nog inte hinna i augusti ändå ..Tänk på att det blir dyrare och dyrare ju längre du väntar om du ska registrera i SWB. 1 sep är första gränsen för när det börjar bli dyrare.
Grattis! Vilket fint resultat!Fick 1(!) bild från dagen bara... Och dålig är den. Men fanns fotograf på plats, hoppas att hon fick något vettigt.
Visa bifogad fil 98778
Hur som helst skötte sig Emeri mycket bra med förberedelser, lastning, körning etc. Var något matt i värmen (kvavt och klibbigt) och tog inte för sig så mycket som hon gör hemma i hagen. Men 8 på typen, 7,5 på gångarterna och 7,5 på allmänt totalt 76.7% är vi nöjda med. Fina kommentarer.
Och mammahäst fick godkända poäng 8,8,7 och är därmed selektionssto