Vad var det med hennes ben?Imorgon ska jag besöka lille Stig. Han verkar trivas utmärkt med sin kompis och att stå på box. Jag har ju alltid haft mina föl på lösdrift men har börjat gå ifrån det faktiskt då det är svårt att hitta riktigt välskötta lösdrifter där de kan ligga ner och vila ordentligt.
Jag var uppe hos stofölet igår och där har det hänt en del med benen så nu är antagligen den sista tillväxtzonen sluten. Nytt återbesök på fredag och sen lär skruvarna tas bort. Hon är stor som ett jäkla hus hästen men otroligt snäll.
Jag längtar tills hon får gå ut som en vanlig fölunge och börja bygga upp den där stora kroppen. Helt rak blir hon troligtvis aldrig i benen men hon får gå in i avelsboxen direkt som det ser ut nu.
Stig den lille rackaren har jag folk som jagar mig och vill köpa. Jag drar ut på det och vill inte komma till nåt beslut riktigt ännu, mycket för att jag vill att stoet ska få sitt Elit och jag är väldigt noga med hur han tas fram. Sen kan skit hända på vägen men ja... Lövsta-eventet blev ju tyvärr inställt, det är inte hela världen men det hade varit kul med en kritisk granskning av honom eftersom han inte är kastrerad ännu. Tanken är att betäcka om mamma till våren och nedkommer hon med ett friskt stoföl () så är saken biff i mina ögon, då lär han säljas.Visa bifogad fil 59858
Ja att du har köpare till lille Stig, det förvånar mig inte, så himla snygg fölunge. Förstår hur du tänker angående rätt köpare.