Visa bifogad fil 64693Visa bifogad fil 64693En solig hälsning från Zemlan där hon står i solen och myser med polarna. Den där hästen verkar ha en egen agenda med sitt liv och skulle ha varit avlivad för över en vecka sedan. När jag skrev sist hade hon nog gått av metacamen och höger bak gick åt helt fel håll samtidigt som jag märkte på henne att hon hade ont och var ovillig att röra sig. Då fattade jag beslutet att hon skulle få gå och bokade tid för avlivning med SLT. Long story short så fick först sambon inte tag i henne (problemet brukar vara att hon vill sitta i knäet) när de kom utan ringde mig som var och hämtade barn på dagis. Jag fick tag på henne utan problem men hon var så stökig (hästen är som ett lamm vanligtvis) att jag beslöt att vi skulle bryta för att inte riskera att bulten skulle gå fel. Jag har bultat hästar förr utan problem och framför allt skulle denna vara sederad då hon fått duktigt med domosedan en timme innan men av den märktes inte ett spår... Ut sprang hästen i hagen medan lilla blå bilen fick åka iväg igen, utan häst medan jag stod som ett frågetecken och fattade ingenting.
Det var bara att boka tid hos veterinär igen (som blivit informerad om att hästen skulle tas bort), då fick de väl ta henne där nere då om hon var så dålig tänkte jag men det var inte så pass akut utan hon fick tid till igår för att hovis skulle kunna vara med vid bedömningen.
Nu har det gått ett tag och nåt vände med hästen från den dagen när blå bilen var här. Jag har varit riktigt sjuk här en vecka så hon gick av metacamen på nytt i söndags då jag blev inlagd och visst svullen är hon ju men hon är faktiskt inte halt och nu springer hon och busar och är mer som en "normal " häst. Jag ska boka ny tid för bedömning på måndag och det kan ju se kstastrof ut i den kotan, men om inte så får hon väl en chans att leva vidare och vi får se hur vi lägger upp det. Hon har verkligen lurat döden med en hårsmån i så fall.