Även min har förvandlats från bedårande fölunge till luddig halv-mammut!
Flawi är fortsatt lika cool och står numera uppbunden i gången som vilken vuxen häst som helst när jag kommer ut en gång i veckan för ryktstund, trots att hon knappt blir hanterad däremellan. Testade att slänga på ett schabrak igår och det var inte heller några bekymmer, större problem har hon med att äta morot men hon är välvilligt inställd till att fortsätta träna på det !
Flawi är fortsatt lika cool och står numera uppbunden i gången som vilken vuxen häst som helst när jag kommer ut en gång i veckan för ryktstund, trots att hon knappt blir hanterad däremellan. Testade att slänga på ett schabrak igår och det var inte heller några bekymmer, större problem har hon med att äta morot men hon är välvilligt inställd till att fortsätta träna på det !
Ja, här var det sannerligen inte mycket uppdateringar! Händer det inget med årets ungar? Jag bidrar väl med lite text iallafall.
Varje år vid den här tiden så blir jag lika förundrad över hur så söta och fina fölungar (iaf mina), kan förvandlas till nåt som bäst kan liknas vid en korsning mellan åsna och get.
Calle trivs fint i sin flock, han och extramamman har bildat par och de är så lika att man skulle kunna tro att de är mor och son.
Det är fint krut i maten för han har både skjutit iväg i höjden (igen) och utvecklat en riktig ballongmage. Nu är han en halv dm högre bak än fram och ser ut som den värsta rugguggla med päls både här och där. Har tagit in honom i stallet ett par gånger för att borsta och han sköter sig exemplariskt, det är inga problem att lämna kompisarna.