Ojoj, vad era bebisar blivit stora =D
Jag har haft så mycket för mig, mycket jobb och sena kvällar så jag har helt glömt bort buke måste jag erkänna.
Men här går allt bra, min lillskit blir 6mån den 2 december, han verkar äntligen växa mer på bredden och i hullet nu än höjden vilket jag är otroligt glad över!
En otroligt trevlig kille, men visst han kan testa gränserna ibland också och vid vissa tillfällen så har han börjat "kicka" vid utfodring av fölfoder han får vid sidan.
Vet inte alls vart det kommit ifrån om jag skall vara ärlig!
Mammahästen är tjock, lite för tjock faktiskt trots att hon ger di så jag motionerar henne sen en tid tillbaka också dels för den delen då.
Mazeen var för en tid sedan inte så mammig och det var perfekt tillfälle för och börja träna på och stanna i hagen medan man plocka ur mamma.
Men nu sen ett litet tag tillbaka så skriker han värre än värst efter henne, man får skämmas.
Men han är trots det otroligt lugn, han är trygg i flocken och speciellt med sin bästis isisstofölet. Kommer bli jobbigt och sära dom senare, dom skriker efter varandra när vi tar ut dom separat.
Gått runt lite på gården utan morsan, själv och med sin bästis.
Transporttränats, inte för att det känns som att det behövs, han kliver på direkt varje gång =D
Går att ha utbunden, älskar att bli borstad och att få stå i centrum.
Snäll att verka och lyfta fötterna på, kan ibland börja rycka lite men väldigt sällan och slutar i princip på direkten. Hovis älskar honom och tycker är han är superduktig!
Han kommer få gå kvar med mamma och flocken så länge det bara går och sen när det väl behövs separeras helt så finns det en grabbflock och få gå över till. Dock ligger den givetvis vägg i vägg med våran lösdrift, men hoppas det skall gå bra trots det.
Går att stänga av den närmsta delen till dom i värsta fall.
Så här går det undan, har tänkt jag ska mäta honom igen för det var ett tag sen nu men det har inte blivit av, får se när det händer