Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Det är just det jag inte tycker det är, tydligt alltså.
Snarare tvärtom,m,an måste vara insatt för att hitta rätt.

Kanske skulle stå "brun, skimmel" och så böev det tokigt. Är ju inte hela världen.
Vi visar på lördag och idag vaknade jag sjuk :( ingen hög feber än så bara att hålla tummarna.

kl.

Åh, satt och tittade på bilder på Iska från när hon inte ens var ett dygn gammal, herregud så liten och söt hon var:
2-19_zps287d7a95.jpg

:love:
Gjorde nästan lite ont i hjärtat att tänka på att hon aldrig kommer vara sådär söt igen. :p Och att jag inte kommer få ett nytt litet knytte nästa sommar... :(

Men nu är lillan STOR och ska åka på fölvisning! Idag visade hon upp hela registret (mest galopp, men sällan hon visar riktigt så mycket trav åt gången som hon gjorde idag) och det såg riktigt trevligt ut! :d
Hade ju såklart inte med mig kameran dock... :meh:

Var ute sent igårkväll och omslaget satt kvar orört så lät det vara kvar under natten men ingen förbättring alls imorse. Snarare ännu sämre så fick bli klinikbesök idag. Var iaf tack och lov en hovböld, var lite nervös när hon inte reagerade vid visitertång heller och det började pratas hovbensfraktur. Tack och lov hittade de en böld i tån när de verkade av lite.
Nu: Lättad matte och förhoppningsvis häst som har lite mindre ont om än fortfarande lite ont i fossingen.
Guldstjärna till lillen i lastningen idag, han är ju världsvan vid det nu när vi åkt fram och tbx till seminstation i somras men de senaste gångerna har han kommit på att man kan försöka slippa, men inte idag :D

Vad skönt att det "bara" var en hovböld. :)

Ponte: Jag vet inte, helt sjukt! :eek:
Nä, bortsett från en liiiten cysta såg hon fin ut i livmodern och hade aldrig någon vätska heller. Så jag vet inte varför det inte ville sig, men vi gör ett försök nästa säsong också. :)

Vi hade bara 2 brunster på oss nu, så kändes inte värt när Canterbury har så bra dräktighet, tror snarare det beror på Spook, kanske just det att hon inte vill ha föl varje år. ;)

Men det hör inte till denna tråd, vill du veta mer får du pm:a eller skriva i betäckningar 2013.

Om mammahäst inte tar sig mer kanske jag betäcker Iska med Canterbury i framtiden istället. :D

Kollade igenom vår första tråd från när de var små, heregud så blödig man blir

Ja! Helt sjukt! :eek:

Herregud, inatt drömde jag att jag glömt/inte hunnit duscha mammahäst inför visningen = jätteskitig skimmel. Vi glömde ta med nummerlapparna, hade ingen grimma åt Iska, visste inte när det var våran tur, missade våran tur, och det var snö överallt.

Jag tror jag är knäpp. :wtf:

kl

Får se om det blir någon visning...hittade fölet igårkväll med en mjuk svullnad nedanför ganaschen...stor som en halv banan typ, syntes skrapmärken också så helt klart en spark...märktes att hon hade lite ont men jag fick undersöka både på utsidan och trycka in handen i munnen och känna på insidan. Hon tugga gräs och diade men det är klart att det känns :( och en grimma går ju emot där, eller kan göra om du behöver hålla i.
Tänker inte visa om hon har några obehag såklart så får se!

Stackars liten!

Imorgon smäller det för oss och sheisse vilket projekt det är.
Transport och visning är i södermanland, hästarna bor i uppland och jag bor o sthlm däremellan.
Vill inte ens fundera på hur många mil jag måste köra.

KL
Är det några av er som visat sina föl än?
Satt och läste Ridsport igår med resultat och bilder från fölvisningar. Blev lite nyfiken på om det är någon/några föl som synts i årets föltrådar som jag kan läsa om?

Vi hade nån med 47 p här men annars har det varit tyst. Jag kände inte igen någon som bukeföl från tidningen. Men gladde mig åt alla fina Floricelloungar :)

Jupp.. Börjar idag med släpkörning, sen får det bli övernattning i enköping.
Byxjävlarna hann inte fram trots minst tio dgrs på sig att leverera så får bli ridbyxor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 060
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
684
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 794
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka