Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Och jag som gnällde att jag hade 30 min med lastbil till visningen jag köpte ett par byxor för 45kr på myrorna, ett tips! Hämtar hem mina kusar ikväll, sen ska vi bada ska bli intressant att knoppa mister föl. Han är inte hårfager
Idag såg ganaschen mkt bättre ut så den behöver jag nog inte oroa mig för men nu var en bakkotan svullen ganska rejält också. Pigg och glad fölis, ingen värme och ömmar inte, ingen temp, inga sår ingen värme eller puls i hoven, ingen hälta vad jag kan se...misstänker att hon tuggat på något olämpligt så säkert ingen fara men suck det ser ju inte så snyggt ut Skit också - jag vill verkligen visa henne
Men gud vilken otur du har hela tiden! Hoppas svullnaden går ner så du kan visa!
Själv ska jag ju såklart ta hit en fölkompis till Iska en vecka innan visningen, nu på Söndag kommer dem, och fölkompisens mamma har tidigare visat sig vara lite vass mot andra hästar, men de kommer ha stooooooort att röra sig på, så vi hoppas att hon antingen är lugnare med föl, kommer bättre överens med Spöket (som normalt sett kommer överens med alla hästar) eller att de två sköter sig själva men låter fölen leka.
Skaderisk finns ju, men efter att ha övervägt så är det ändå bättre att Iska har lekkamrat så länge de kan gå på bete än att vi kan visa henne, händer det något får vi stryka.
Bara Iska är glad.
MaRomer: Tycker då han ser fin ut ändå! Kul att de ska passa på att vara i växtfas deluxe till visningarna.
Min loppan är inte alls snygg nu och rör sig inte så fint som hon brukar. Mkt hög bak just nu så märks att hon är inne i växtfas just nu. Men får ta det som en lärdom för henne att åka iväg till ny plats, tror där emot att mamma häst kommer att tycka att det är skoj att få visa upp sig lite
Imorgon är det dags för oss också! Gissar att jag kommer vara ganska mör i kroppen, var ute och galopptränade båda ridhästarna på förmiddagen, typ första gången i galoppläder sedan jag blev dressyrtant på heltid i April , och sedan körde vi in halm på eftermiddagen. Vid 22 ca började vi bada hästarna, men de var iaf jätteduktiga .
Florence snurrade runt lite när jag spolade med slangen, men hon försökte inte sticka eller springa över någon så det är förbättring mot hur hennes mamma var som föl
Jag var förresten in till ridsportbutiken allra först i förmiddags och skulle handla lite småfix inför visningen: snabbknäppen till tyglarna, bruna gummiband, nummerlappar mm. Möttes av detta precis innanför dörren:
Bra med lokala affärer som har koll på vad man behöver
Vi visar också idag, på Vreta. Stackars Chloetta kommer att visas som hoppföl fast bland gångartsfölen, bara för att få en senare starttid. Hon kommer väl att få en 5:a på traven istället för en 7:a
Ja, jäkla skit Igår hade jag hovslagaren här och föl reagerade inte nåt när hovis tog i benet utan föl stod avslappnat nöjd med livet att TVÅ människor gav henne uppmärksamhet....när det sen var mammas tur att få fötterna fixade var det en allt annat än nöjd fölis som då inte längre fick NÅGON uppmärksamhet
Provade sätta en linda på benet för att se om svullnaden påverkades. Det gjorde den - en timme senare satt svullnaden mellan hov och kotled istället för runt kotan och då hade jag INTE lindat hårt...Sen släppte jag ut dem i hagen och då sprang fölet som en tossing, tyvärr kunde jag inte se någon trav för det var antingen full speta i galopp eller stå stilla..
Visst är skaderisken större när man har hästar tillsammans i grupp men jag skulle aldrig ge avkall på att hålla dem i flock för det. Det är väl ytterst få fall (hästar) som inte kan gå i flock om man ger dem tillräckligt med ytor. Jag har själv aldrig sett någon häst som inte kunnat gå i flock men jag har läst om det här på Buke
Jo precis, SÅ länge kommer de inte kunna gå kvar på bete, tänker inte beröva henne en hel vecka i flock bara för att undvika skaderisken. Tror de blir glad, de har stått och spejjat på oss medan vi byggt på hagar idag, bör bli klar idag, så då öppnar jag upp åt dem, så får vi se när sällskapet kommer imorgon, de kommer totalt ha 3 täkter och lite skog att röra sig på, så förhoppningsvis kommer mammahästarna överens på något sätt.
Det bidde 45.5 p och klass 1 för oss också.
Det hade jag inte vågat hoppas på så är jättenöjd.
Förutom ett föl som lekte åsna vid lastning skötte de
sig kalas och visade sig fint.
Jag var med mitt förra jobb och hjälpte till på fölvisning idag, bra resultat.
Två e. Daquar CC som fick 48,5p resp 47p och en e. Casall med 47p
Mitt sto såg lite bättre ut idag om än fortfarande väldigt halt Hoppas det ger med sig snart. Har blivit tjock i benet nu efter vi skar upp hovbölden så orolig matte pratar med veterinären varje dag nu.. En del kunde tydligen svullna upp efter, bara hålla koll på tempen under tiden. Vill att hon ska slippa vara halt nu.
Vi fick 46.5p (8 på allt förutom extremitet 7,5 och trav 7). Han var lite för trött och tog allt med ro och att han för närvarande är 5cm högre över baken gissar jag att en del av schvungen och balansen försvinner
Men som vanligt var det min älskade märr som glittrade och glänste i mitt mattehjärta domaren dömde henne med gångarter över medel och kommentaren "mäktig häst".
Ska nog klona henne nästa gång istället för ombetäckning
Nu är jag dålig på att bedöma gångarter, men skulle man kunna säga att hon rör sig helt ok för en hoppehäst? Jag tycker iaf hon är fin.
btw. Är det någon som vet hur energirikt klöver som varit orört hela sommaren är? Den oslagna täkten de ska gå på är FULL med gammal klöver, funderar lite på hur jag ska fasa in dem på den delen.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.