Sv: Föl 2013 del 2
*kl*
Så! Nu har jag äntligen lite tid över innan det blir sängen för min del, först blev det iväg på jobb och sedan fixa åt Mamma häst och Cajsa sedan fira min födelsedag ( vad gammal jag blev helt plötsligt - fyllde 21 år
)
Men iaf. Såg att ASRP ska ha en Riksutställning nästa år nere i Bollerup, funderar starkt på om jag ska visa Cajsa, då hinner vi träna ordentligt
vad tycker ni?. Kan hon vara något att visa?. Stammen är det iaf . Inget fel på och vi tycker att hon är snäppet bättre än sin halvbror e. Warsteiner.
För att återkoppla till nutid - Cajsa och mamma häst trivs bra i hagen och Cajsa busar och leker med brorsan och 3-åringen medans dem äldre hästarna kollar på.
Mamma häst har tappat lite mer i hull. Hon och Cajsa får gemensamt ca. 4 kg havre, 2 kg korn och 3, 5-4 kg lucern pellets samt kalk och chevinal ( som har alla dem vitaminer och mineraler som dem behöver) totalt under en dag. + betfor.
Inte lätt med en 21-årig mamma häst med mkt fullblod i sig. Och som har haft föl både 2012 & 2013
Tips?. Funderar på om jag ska byta till hippo grow alfa müsli. Cajsa ska ju snart avvänjas också så då blir det säkert bättre för mamma häst att lägga på.sig. Cajsa går det ingen nöd på, hon har så mjuk och fluffig päls som är tät också + att hon är i bra hull