Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Jag tycker också grimman sitter ok men hade nog släppt ner den ett hål i sidostyckena och så måste du öronluddet,hon ser ut som en gammal gubbe i öronen :D

kl på mig själv.

Jag upptäckte precis något som oroar mig.
Satt och tittade på mammahästs pass eftersom det ska kopieras och skickas in till ASVH med Iskas regansökan. DÅ först upptäcker jag att morfar inte står med i passet? O_o
Mamma och pappa, med regnr, stambok osv. allt är med. Utom Lord. på "moedersvader" är det bara tomt.
Och Spöket är ju brännmärkt med sköldmärket osv, så inte som att jag tror det är något skumt där, men kommer det göra det tokbesvärligt med färgen på Iskas papper nu? O_o

Kollade ditt sto på tyska ridsportsförbundets databas, och där är inga konstigheter.

Ah, så då är det ingen fara? ASVH kan också kolla upp det? :p Tack!

Dobbis: Släpper jag ner sidostyckena blir nosgrimman för stor, och jo, öronluddet ska trimmas, men jag tycker hon är så söt i sina "gubböron" så det får nog vara kvar till visningen. ;)

Hon är ju söt som hon är.
Men hon ser nog mer välvårdad ut om du får bort lite av öronhåret i alla fall.

Har försökt få något kort på när lilltrollet travar..men nää:
Tror inte han vet hur man gör.
Han starar i galopp från stillastående..och galoppar så fort att man knappt hinner filma honom fören han är utom synhåll.
Tur att han inte ska på visning.

Några steg i trav kunde han visst..

idkontroll 625
breeders 450
pass 1000
dna 550
= 2625

medlemskap asvh 250
regionalt 250
anmälning 510
= 1010

det är säkert dyrt i Oldenburg också (2000 euro då drygt) men då hade Frans varit tysk ;)

Senast ändrad:

Bara transportkostnader hamnade på 15 k. 6v på flyinge var inte gratis heller. Insåg för en dag sedan att jag kunde köpt en ny bil istället :D men han är söt. Tur det! :D

Fast idag var han svullen på insida has, ej halt men varm. Så jag hoppas att det lägger sig, vore kul å visa! :wtf: hästar!

Du glömde att passet är dekorativt och har fint tjock papper och bläddra i :D

/avd dålig humor som inte fattar vart lönen tar vägen (föl är dyrt)

Hihihi :p

Det är ju det så många inte verkar förstå när de lägger upp alla trådar om att betäcka sina "söta ston", det ÄR dyrt, JÄTTEdyrt, mycket dyrare än bara kostnaden för betäckning, och det är alla gånger mycket billigare att köpa en färdig häst som är precis så som man vill ha den + att man inte utsätter sitt "söta sto" för massa risker. Ska man avla idag är det ju för att man helt enkelt har ett väldigt stort intresse för avel.

Min tvååring kostade 25 000:- + moms innan han ens va ute, sen har han hunnit med att bli sparkad tre gånger på sina två levnadsår så att han behövt veterinärvård, varav en spark resulterade i en fraktur, sen kostar de ju i försäkring och uppstallning + mat dessutom, jag måste sälja honom för huuur mycket pengar som helst om jag ens ska gå +/- 0:-, och rent krasst hade inte jag själv köpt en unghäst med den skadehistoriken när det svämmar över av unghästar som inte skadat sig, så han får stanna hos mig tills han gjort lite mer. Men så är det ju!

Fast man får ju så mycket för pengarna å andra sidan, en hel massa kärlek till exempel! Se bara på den här bilden på Itzy och min stolta far! Är inte detta kärlek så säg! :love:

img_3578_5210b7579606ee58446dccfd.jpg

idkontroll 625
breeders 450
pass 1000
dna 550
= 2625

medlemskap asvh 250
regionalt 250
anmälning 510
= 1010

det är säkert dyrt i Oldenburg också (2000 euro då drygt) men då hade Frans varit tysk ;)

Drygt 300 Euro blir det. 100+60+30+30+115=335. Och varför skulle det vara något positivt att hästen räknas som tysk? :confused:

Och Breedersavgiften är ju helt frivillig, känns kanske onödig om du ändå bara kommer använda passet för vaccinering (= inte tävla något alltså?).

Jag är inte överens med allt som ASVH gör, men jag tycker de får onödigt mycket skit på sistone... :meh: Och jag tror faktiskt att de är på rätt väg nu!

Vilken helt underbar bild,Jätte fin.
Tack alla..
Blir så glad att ni tycker min unge är fin..jag som är så grymt avundsjuk på alla era stora vackra föl..en dag ska jag åxå ha..

Nu har mina tränat på att äta i varsin box på kvällarna och det har fungerat helt utmärkt.
Tror han är rätt nöjd..

även "mamma" är tillfreds..

Tycker nog den grimman sitter bra..Vill du ha lite "bling " Så byt pannband.

Vill absolut inte ha bling, tycker bara att för att nosgrimman inte ska vara på tok för stor måste jag hissa upp den för mycket i sidostyckena. ;)

Och jag tycker också din är hemskt fin, han SER då inte liten ut, och det är ju en stilig ung man. ;)

Rebeccajoli: Helt underbar bild!

kl.
Anmälda oss till fölvisning imorse, hjärtat bankade som tusan. :p Men det löser sig nog, idag har tösen iaf behagat visa lite annat än skabbgångarterna som varit poppis på sistone, såg riktigt fin ut. :d

Men det var med en massa årsavgifter som jag säkert inte behöver?

Tävlas ska han men då visar man ändå bara vaccineringarna, dyrt papper för att ha det prydligt i min tanke. Nä, kunde bara vara kul att ha en oldenburgare tänkte jag :)

Jag är inte så värst impad av asvh faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 053
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
684
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 791
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30