Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Jag skor inte Z, det är som sagt mjukt i ridhuset och det är inte hon som ska bedömas.

Ingen aning hur du gör med reg.ansökan. Jag har redan fått mitt pass.

Vad fin hon är!!

kl
Jag är nervös inför söndagen, o det är ju inte ens mitt föl ;) Men stoet är mitt!

Någon som ska till Laholm som kan filma??

Chutney i förrgår

Var skymning, så lite halvkassa bilder:o

akzi3k.jpg

2cynm28.jpg

Kl

Ska passansökan fortfarande vara inne till aug slut ?
Har läst flera gånger på ASVH och vad jag förstått så är det årsskiftet som gäller ?
Har jag missuppfattat något ?

Angående pass på sto och regpapprerna , behöver verkligen dessa vara med om det endast är fölet som visas ?
Mia

Tack :)

Varför skriver man ut på ASVH som man har till sista December på att regga ,men man talar inte om att det blir dyrare och dyrare i samma information ...
Den lägger man på annat ställe så det inte syns .
Asvh känns som man mer och mer ska suga ut hästägarna ..Varför ska det bli dyrare . Det måste för ASVH del vara bättre att få passen utspritt över hela hösten .

Mia

2500:- för ett pass jag aldrig kommer använda förutom för vaccineringar.
Nästan 1000kr för att visa mitt föl på deras visning.

jag skulle reggat honom i Oldeburg eller nåt...

1000 kr för passet och 550 för DNA, 100 kr för stoavgift, vart kommer resten ifrån?
Medlemskap 200 plus ca 150 för regional förening. Kostar fölvisningen verkligen nästan 1000kr? Min kostar 250.

I oldenburg får du först betala en engångsavgift på 100 Euro, sedan 60 till för årligt medlemskap. 30 Euro för att registrera in stoet och sedan en årlig avgift på 30 Euro till. 115 Euro för fölregistrering, 225 om hingsten inte har licens hos dem.

Senast ändrad:

Hos oss är det 500 för att få fölet bedömt, sen 400 för boxplats under dagen... :meh:
Lägg på bensinpeng, 200 kr i medlemsskap, visningsgrimma, och nummerlappar så kommer jag iaf upp över 1000 kr för att visa min.

Många bäckar små... :p

Dezza: Vad fin Chutney är! Rör sig verkligen i uppförsbacke på bilderna. :d

Men bensinpengar, visningsgrimma, kläder osv tillkommer ju även på en oldenburgvisning. Ska man ha box kostar säkert det också.

Shit va fin :)
Väl jag inte valde att åka till Laholm och visa ;) blir mer och mer tveksam, mitt föl kommer se ut som skrutt jämfört med era stora fina :(

Haha, jag har typ bara kvar "Acceptera och anmäl" i TDB nu... Men vad jag velar.
Hon är inte direkt i någon fin fas just nu, men jätteful tycker jag inte heller hon är. Och ena sekunden ser gångarterna helt ok ut, nästa är hon sådär låång och lååg igen. :cautious: Vore väl typiskt om hon valde att visa upp den versionen på visningen. :D

Men någon måste ju komma sist också, eller? :sneaky:

Anmäl nu!! Jag kommer sist, men platsen för näst sist är ledig :D men det är helt ok, för jag vet att jag vinner priset för "störst tillverkningskostnad föl" :o

Jag gör det för att det är kul och för att jag vill höra vad de som ser massa föl tycker. Skulle jag tycka det var ett måste eller jobbigt så skulle jag skita i det!

Du glömde att passet är dekorativt och har fint tjock papper och bläddra i :D

/avd dålig humor som inte fattar vart lönen tar vägen (föl är dyrt)

Problemet är att jag inte vet vem som kommer hjälpa mig, frågade en tjej och hon kunde hjälpa till OM hon inte skulle vara utomlands den veckan... Frågade en annan om hon kunde hjälpa till om den första inte kunde, som typ blev jätteglad och jättegärna vill följa med...
Räcker det att jag skriver mig som visare eller måste jag skriva i vem som hjälper mig också? (I detta fall den som leder fölet i skritt och stället upp henne)

Såhär flott är Iska:
12_zpsd9628be8.jpg

:meh:
Ungefär sådär ser mammahäst ut också när hon är inte är säker på om hon verkligen vill trava, utan kanske egentligen ska sakta av. :D
Hon kan betydligt bättre, men det är den enda bilden på trav jag lyckats fånga hittills. :wtf:

Provat visningsgrimman också, lagomt road åsna.
3_zps7bf8653d.jpg

4_zps85ef11df.jpg

Tycker inte den sitter så bra hur jag än gör om jag ska vara ärlig, får se hur jag gör med den.

kl på mig själv.

Jag upptäckte precis något som oroar mig.
Satt och tittade på mammahästs pass eftersom det ska kopieras och skickas in till ASVH med Iskas regansökan. DÅ först upptäcker jag att morfar inte står med i passet? O_o
Mamma och pappa, med regnr, stambok osv. allt är med. Utom Lord. på "moedersvader" är det bara tomt.
Och Spöket är ju brännmärkt med sköldmärket osv, så inte som att jag tror det är något skumt där, men kommer det göra det tokbesvärligt med färgen på Iskas papper nu? O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 000
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
683
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 780
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka