Sv: Föl 2013 del 2
Din taktar in bra med min höjdmässigt och jag räknar ju med att min ska blir ca 170
Söt som socker är hon Iska
Äsch, jag som tyckte att hon växt så långsamt på sistone, så tyckte hon kunde stanna på runt 165 istället.
Hon breddar sig just nu istället, har fått spänna ut grimman till sista hålen på alla led. Måste skaffa en ny snart.
ponniplutt: Tack! Jag tycker våra ungar är ganska lika varandra.
supercassie: Nope, inga skimmelstrån än. Håller tummarna för att hon får behålla sin färg!
Iska och Spöket har också fått en "flock", ett äldre fuxsto som de hoppades på skulle vara dräktig, hon är dock inte ul:ad och har precis börjat brunsta, men tydligen har hon megabrunster normalt sett så allt hopp är inte ute. Sen en ung vallack som mammahäst är väldigt skeptisk till, men det sura fuxstoet gillar hon... Kanske för att efter 5 dagar följer stoet min mammahäst som en skugga.
Bara alla håller sig på "rätt" sida är Spöket lugn, dvs Iska på andra sidan om Spöket, fuxstoet närmast på andra sidan och vallacken på andra sidan om fuxstoet. (Det är väldigt viktigt att det är i den exakta ordningen)
Vallacken är ändå den snälla av dem, så mjäkig och försiktig, fuxstoet är en riktig skrikhals.
Bävar redan inför avvänjningen.
Opra: Vad kul att det går framåt och att han verkar vara pigg och glad nu!