Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är inte veterinär men är ni säkra att det är rätt antibiotika för honom?
Har han feber? Vilken färg har snoret? Har han onormala lungljud? Kanske en ovanligt envis viros sedan superinfektion med en bakterie. Jag skulle slagit brett på nått så ungt, typ hippotrim gör man lungröntgen på häst? Ett baktprov behöver man inte gå ner i lungan för... Räcker med det han hostar upp!
Men jag är som sagt läkare, i min vardag så har jag inga begränsningar för behandling. Som tur är har jag en vettig veterinär som vill vänta och se vart det tar vägen Jag tycker det låter drastiskt att fundera på avlivning MEN jag har ju inte sett ditt fina föl (bara på bild). Förstår att det är jobbigt för dig hoppas du inte tycker att jag lägger mig i, var i samma sits som dig för nån månad sedan. H hostade och hostade, fick genomskinligt snor som blev vitt sedan gult. Vi väntade ut det och lät hans eget immunförsvar ta han om det (han åt och lekte som vanligt). Alltså ingen antibiotika bara acetycystein. Idag år det nån enstaka hostning kvar men det tar minst 6v innan lungorna har repat sig efter en infektion!
Fan, nu blir jag sen till jobbet ni får inte lägga upp så gulliga fölbilder!!
Jag hoppas ju att han stannar på 165 men är nog önsketänkande haha. Far är 167 och mor 170