Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Tog lite bilder igår...
Allecto är nästan 4 månader och Dea 5,5 månad gammal...
Hade med mig styvsonen(den stora pojken) och min stora pojke(den lille pojken) ut i hagen
ALlectoochsimon_zpsbc6b620f.jpg

DeaoAllecto_zpse486eb83.jpg

deaosimon_zps30cbb281.jpg

Allecto5_zps8741e328.jpg

Dea41_zps17627e6a.jpg

SebbeoAllecto_zps9ccbeef1.jpg

OMG!!
Jag tänkte först att vem f*n har postat en bild på min bebis??!??
Guuuud vad lik din bruna är med min!
Fast min har inga tecken så såg längre ned att det inte var min ;)
Men den översta profilbilden är på pricken likt!

kl
Funderade lite på namnet till mitt föl igår och insåg att det kanske är för långt:nailbiting::eek:
Namnet jag har tänkt ha till honom är OP Hoist a Flag for Me, det är ju 17 tecken men räknas mellanrummen mellan varje ord? För detta namnet får ju inte plats i rutorna på registreringsansökningen...
(OP är stuterinamn så det ska väl också stå med i de rutorna)

Vill ju att det ska vara som "Hissa flaggan för mig" men om han bara heter "Flag for me" blir väl betydelsen "(En) flagga för mig" alltså en flagga som substantiv.
Eller tror ni det fungerar?O_o

Tycker om namnet eftersom det passar honom samtidigt som det är en blandning från några av namnen i hans stamtavla, vill ju helst inte byta...

eller Hoist me a flag? ;)
Jobbigt med krångel när man är så inställd på fölis specifika namn....

Ja, det är typiskt....:(

Tack för förslagen, fastnade speciellt för Hoist My Flag, låter faktiskt lika bra som mitt för långa namn :up:

Hoppas hon piggar på sig snart! Har du inga nya bilder? Tänkte om vi kan se några likheter, dom är ju ändå halvsyskon :)

kl

Nu har Dorri fyllt 5 månader, tuff brud i lyxförpackning, massa attityd och go i den tjejen

IMAG1509_zps16223b18.jpg

Hon blir upprörd när jag tar ut bästa kompisen 07an för att rida - när jag tar ut mamman är det mer "not so much"

*kl*

IMAG0371.jpg

Sötnosarna i hagen idag :)
Donnie närmast av fölungarna. Han är nu 5 månader och 1 vecka :) Tycker fortfarande han är liten men har aldrig mätt honom, har ingen mätsticka, får kanske ta med ett måttband och mäta på ett ungefär ;) Himla go är han iaf :love: Andra fölungen är ca 1 månad yngre.

http://s1308.photobucket.com/user/Annemi_t/media/SAM_0196_zps218bf051.jpg.html

http://s1308.photobucket.com/user/Annemi_t/media/SAM_0240_zpsbe675876.jpg.html

http://s1308.photobucket.com/user/Annemi_t/media/SAM_0236_zps50be0396.jpg.html

http://s1308.photobucket.com/user/Annemi_t/media/SAM_0242_zpsc21f9a06.jpg.html
SAM_0242_zpsc21f9a06.jpg.html

Får se om jag lyckas lägga upp denna bild på halvsystern. Tycker nog de är rätt så olika ändå. ;) Loppan är ju mer brun och har inga tecken i stort sett. Humör och attityd finns det gott om men väldigt snäll är hon än så länge.

Senast ändrad:

KL

Sådär nu har vi gjort första klinikbesöket med Avatar! Själva lastning, åkning och allt gick super.

Blodprov, lugnande och sen ner och kika i luftvägar/lungor. Super mycket slem. Men lungorna helt klara och fina. Förhöjda vita blodkroppar. Kraftig akut luftrörsinfektion.

Behandling: spruta penecellin i 10 dagar + slemlösande 2 ggr/dag i 10 dar. Återbesök inom 10 dar. Förhöjd dos på penecellinet. Full utevistelse som innan.

Positivt var att det inte är något i lungorna. Men jäkligt trist att behöva spruta honom i minst 10 dar. FIck även rek från vet att dela på mamma och son på nätterna då hon inte är så snäll i boxen. Så nu gör vi det from i natt!

Hoppas han får bli frisk nu då..aldrig kul att behöva sticka i dom vare sig dom är vuxna eller föl.
Va skönt för honom att få en egen box om mamma är knepig.

Min Lille kommer att få en kompis nästa vecka.
Visserligen är det ett stoföl men bättre än bara "mamma"
Nya mammahästen är dräktig så nu får jag följa en ny bebis om än inte min :d

*kl*

Idag gjorde jag ett dåligt försök att mäta lillen med måttband. Cirka 1,20 hög bara och strax över 5 månader gammal, kommer han bli mini tror ni? :( stoet är 1,66 och hingsten 1,69. Jag som vill ha en stooor häst :p

Jag har omvänt problem O_o Har tagit hem mina från betet och tycker att fölis har blivit stooor... Han har samma grimma som storebror hade när han flyttade till lösdrift när han var 9 månader, men jag tänkte att det skiljer ju bara 3 månader och han har väl växt snabbt. Sen började jag tänka efter och räkna... Han är inte alls kring halvåret, han är 4,5 månad!! :nailbiting: Hur stor tänker han blir?! Måste försöka mäta honom...

Mamman är ca 167.
IMG_0823_zps02986491.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 070
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
688
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 799
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka