Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

ES Trouville e: Toulouse född 13 maj 2013.
På bilden är han 4 månader :)

1120065_333385396806453_813731870_o.jpg

På min lilla finns det fortfarande typ 4 hål kvar på fölgrimman.. :angel: Har köpt en grimma i strl ponny som jag bara väntar på att får börja använda, haha, lär väl ta ett tag med tanke på att tillväxten inte går jättefort för grabben. Han har så nätt huvud också, mulen är ju pytteliten fortfarande :p
Din kan få ge lite storlek till min :p

Eftersom Donnie och Becka gått på bete hela sommaren och fortfarande går ute dygnet runt har det tyvärr inte blivit så mycket ledträning alls för Donnie och han fattar inte alls varför han ska behöva följa med i ett rep :p Idag följde Beckas gamla skötare med, som tyvärr bara är hemma på helgerna, så vi kunde träna lite. De var så duktiga, gick en kort prommis utanför hagen och lösdriften. Becka verkade tyckte det var roligt att få komma ut från hagen och gå lite och Donnie var jätteduktig, han tyckte också det var roligt och gick på och jag kunde styra honom på lite andra håll än där mamma gick. Får se om jag kan våga mig på att gå med båda själv i veckan om ingen kan följa med, är de så snälla som idag är det nog inga problem iaf.

En bild från promenaden
IMG_9224.jpg

Leda?! Jag fick knappt grimma på min när han skulle hem från betet ;)
Jag har köpt en grimma strl cob idag O_o Lite stor än så länge men i den här takten passar den väl snart... Inte många hål kvar på ponnygrimman!

8E678D3B-F206-4A28-98F1-5B9E863A6A41-206-0000001594973CF7_zpsb90a2ff5.jpg

Min ena har också växt ur fölgrimman. Blev till att leta fram -11:ans gamla ponnygrimma idag. Den hade han när han gick på hingstbete... Undrar hur stort huvud hon kommer få som inte ens fyllt 5 månader?!
Det andra fölet (med mycket fullblod i sig) är lika hög men har 3-4 hål kvar på nackremmen på fölgrimman innan den är urväxt.

Ja men det är ju precis som min! Fölgrimman gick inte att knäppa i mitten på augusti (2,5 mån) när id-kontrollanten var där, borde anat redan då :nailbiting:

Då har du i alla fall tänkt åt rätt håll. Jag köpte en minishettisgrimma och det var ju rena skämtet, så då köpte jag en shettisgrimma, även den mindre än fölgrimman som sitter på yttersta hålen. Stackars föl vad jag underskattar henne, mätte henne när hon var 3,5 månader och då var hon 130 cm :)

kl

Igår fick hästarna sig ett rejält galopprace!!! OMG vad dom kuta!!!! Hur mäktigt som helst - döna i marken :D Mammahäst visade att gammal är äldst och löpte förbi 07:an, 07:an är snabb men hon tar sig inte förbi gamla FT-damen :D
Vilken energi och vilka bocksprång!!!!

Jag kom inte för mig att fota jag var så inne i kraftskådespelet framför mina ögon...

IMAG1528-1_zps76abc632.jpg

Mmmm...chips...

IMAG1533_zps20ef7488.jpg

Härligt att de går så bra ihop 07:an och fölisrn. Kan ångra en aning när jag ser din att jag inte impuls tog Diarado. ;)

KL

Här har vi börjat med avvänjning för Avatar. Har gått jättebra och jag kan utan problem ta honom ifrån hagen, in i stallet och ställa honom i sin egen box! I morgon planerar vi att han ska få sova själv! Sprutningen går kalas. Värre är det med medicinen som ska in i munnen;)

Mat paus;) (Inser att jag måste mäta honom. Mamma häst är ju 170 i mkh)

pa090031.jpg

DEt ska börjas i tid;)

pa090041.jpg

pa120093.jpg

pa120098.jpg

Jag måste få fråga :o Varför sätter du ett barn på ett föl??:confused:
För mig är det så otroligt främmande att över huvud taget komma på tanken, så jag kan inte låta bli att fråga.
Har sett andra bilder med att folk gör det, så det kanske bara är jag som tycker att det inte är ok.

Förlåt, men jag är käääär i din unge, hon är så fin och har ett uttryck jag bara äääälskar. med risk för att låta som en stalker så kommer det bli spännande att följa henne genom åren ;)

flott fölunge!! :d

KL.
Har inga egna föl själv detta år, men fotar mina stallkompisars ungar på deras önskan.

Har tillåtelse av ägaren att visa upp denna prinsessa som jag fotade i helgen, en riktigt fin fölunge :)

stoföl e Sir Donnerhall-Sir Schölling

1374147_10151712523966344_103473042_n.jpg

1383592_10151712535071344_1222401349_n.jpg

1383602_10151712551146344_844763107_n.jpg

Ja Dorrie är superfin! Har sett både Diarado ungar o Daquar som har detta uttryck. Eskil är ju i mina ögon snyggast i stan men han har mera Cardento i sig o är inte lika vacker i ansiktet.

kl

På tal om det där med passande grimmor....

1zfr43s.jpg

Eponas bebisgrimma passar äntligen :eek: Provade den igen när vet var ute i torsdags för att vaccinera henne, och den satt som en smäck. Men ska köpa ny ny i dagarna tror jag.... :cautious:

Haha ja det där med grimmor. De verkar krympa snabbt för min unge är ju lika liten som han alltid varit :p
Nu är det längesedan jag la in bilder på min lille gosse här kommer några från helgen tillsammans med en gammal för färgjämförelse. Han är nu 3 månader och 9 dagar gammal.
Lek.jpg

Lillskit.jpg

snygging.jpg

Aconitum1.jpg

I övrigt måste jag säga att ni har underbart fina ungar allesammans men gud vad stora de är. Min är ju en pygme i jämförelse.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 071
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
688
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 799
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka