Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Haha! Jag är ändå utbildad för att visa häst för hand, dock inte med föl... Och hästarna på Strömsholm stod ju still iaf... Skyller på att jag aldrig gjorde provet. ;)

3-års är min plan med, om inte Iska är helt fel i fas eftersom hon tydligen tänker bli stor... Skulle väl vara min vanliga tur om hon är lika stel överallt då! :D

Gabby och Cirkus: Tack! Toknöjd med bilderna, motiven är inte så dåliga heller. :D

Nej vad tråkigt att det inte blev ngt, men tänk vad mkt hon kommer vinna i framtiden!

Och det är en väldigt trevlig stamtavla att titta på :) :love:

Nej vad tråkigt att det inte blev ngt, men tänk vad mkt hon kommer vinna i framtiden!

Och det är en väldigt trevlig stamtavla att titta på :) :love:

Hehe jajamän Tokyo 2020 here we come ;) eller vänta nu - kanske blir lite väl tidigt :p

Gillar med stamtavlan och att mormor och mamma presterat en del :up:

IMG_8102.jpg

Hier waak ik!!! :D

knapplån

jag skriver inte så mycket om mina sötnosar, men här kommer lite
De har gått i olika hagar i några veckor pga mammornas olika näringsbehov, men i kväll släppte jag ihop dem igen.
Fick dessa rörliga bilder på dem...
http://youtu.be/WXIF380Rpps

Hippotekets Noblesse, nf e. Dimmans Eros u. Gardwoods Nikila - Casimirsborgs Avocado
och Hippotekets Nobelle, shetl, e. Ytterhalls Kanon u. Zandra - Wessel v.d. Amstelhof

va busiga dom blev då.
Stackars mammahästen som försöker få sin unge att lyda;)
medans lillmamma lugnt mumsar gräs och litar på att hennes lilla filur kommer tillbaka..
VIlket travsteg den visar upp.:d
man blir lite glad att se dom ha så roligt.:D

Vilken härlig galopp på nf ponnyn! Och den lilla är ju bara för söööt!

Vi har varit på söndagspromenad idag:
host1_522cc4e4ddf2b357c0a541f8.jpg

vilken fin bild :love:
gick det bra att rida med honom så?
tänkte faktiskt på er igår och blev lite nyfiken på vad han heter, tror inte jag har läst det?

Ameo, helt bedårande!! :love: den lilla vill man äta upp!

NF-fölet är ju fantastisk! och det var kul med fölstonas olika reaktioner på det hela :D "Oh, var är min unge?" resp "Oh, mat!"

Tackar, han heter Wibrance A :)
Det har gått utmärkt att rida med honom så när vi skrittar och är nära bilvägen. Är väldigt lite trafik, annars hade jag inte vågat.

När vi kommer ut vid vägarna som går runt fälten och ner mot stranden så har han fått springa lös. Han börjar dock ta lite väl långa "egna" vägar nu så har börjat vänja honom att vara kvar i flocken utan mamma (han har lyckats rymma innan trots trästaket och 3 ribbor och mammahäst har varit hysterisk,så det har det varit lugnast att ha honom med. Men nu verkar det gå bättre)

Haha! Sånna bilder brukade jag ta en gång i tiden också! Undrar varför jag slutade med det? O_o Fina bilder är det iaf!

Ameo: Helt underbar film! :D

Peplis: Gud vad praktiskt, vi har bara lite för trafikerade vägar här för att jag ska våga mig på något dylikt.
Jag hade tänkt att Iska skulle få vänja sig vid sin nya flock och börja ta ut mammahästen på ridturer, men flocken ville inte så fick skicka hem dem igen. Hade vi bara haft en extra box hade jag lätt tagit hit en ettåring eller nåt som sällskap till Iska, men näru. Lite sent att ta hit någon på bete nu. :meh:
När de skulle badas inför visningen tog jag ut mammahäst ur hagen och band upp henne i anslutning till vindskyddet (som under sommaren bara haft 2 väggar samt en sida med 3 trästaket, där band jag upp henne) så Iska kunde bara sticka ut huvudet mellan brädorna för att buffa på mamma om hon ville, men hon blev ändå hemskt upprörd och tänkte försöka klättra mellan. :cautious:
Mammahäst tog det lugnt dock. De kan ändå vara så långt ifrån varandra i hagen att de inte ser varandra, men GUD förbjuda att mamma hamnar på andra sidan staketet! :eek: :D

Får nog skjuta upp att rida igång mammahäst igen. :(

Frans är en riktig mammagris och sen så står vi på ett stuteri så att rida igång känns inte riktigt rätt, känns mest bökigt.

Som sagt börjar de bli lite stora att kuta runt lösa nu.
Jag räknar dagarna tills mammahäst kommer hem för ridning i december :D

NF-fölet är ju fantastisk! och det var kul med fölstonas olika reaktioner på det hela :D "Oh, var är min unge?" resp "Oh, mat!"
:D Gissa en gång vilket av stona det är som behöver mindre mat... :meh:
Sen är nog en till skillnad att shettisstoet här har sitt 7e föl och nf-tanten sitt andra, varav det förra var för typ 12 år sen (vet inte exakt, då det var en tjuvbetäckning hos förra ägaren)...

Jaa, de blir lite annorlunda. De där tog kompisens pojkvän när de var ute och hälsade på.

Idag var lilleman trött när mamma åt :p
IMAG0286.jpg

IMAG0279.jpg

Tyvärr kom vi inte iväg eftersom ett hjul på släpet hade låst sig... :(
Perfekt tajming... :banghead:

Vi har slutat med alla sprutor nu (i fredags) så han har alltså varken Alvedon eller penicillin i sig, MEN han blir ändå piggare (och mer ilsk:devil::p) för varje dag.:)
Kanske behöver vi inte köra iväg alls, det finns ju väldigt många risker med att köra de båda till klinik.

ameo: Din film är underbar! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 797
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka