Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hon hade ingen gulgen och ingen konstatskimmelgen, de två test jag gjorde på henne. På nedersta bilderna syns hur hon ser ut nu - silversvart. (Men nej, jag testade inte för silver.)
Idag var vi på ul, har blivit lite sent då vi va inne så sent på säsongen men mot alla odds var hjärtat dräktig! Ingen som trodde och ingen är gladare än jag, förutom möjligtvis min inseminator/stuterichef som började ge upp hoppet om att hon kunde få min häst dräktig
Så nu är hon på dygn 33 med samma pappa som i år, Daquar CC nu får vi hålla tummarna tio månader att donnie får ett lillasyskon. Kompisen gjorde mig helnojjig när hon sa att det är fredag den 13 imorrn, får kanske sitta och vakta hästarna hela dagen så de inte hittar på nåt..
Hur gör ni som bara har fått 1 hingstföl, ska ni ha honom hemma i vinter eller på lösdrift m andra eller andra alternativ? Jag är så kluven. Har ju eget stall så billigast är att ha hemma men då måste jag skära honom i februari, vet av erfarenhet att det inte funkar m ston på våren o det vill jag inte egentligen. Sen tycker jag nog också att han borde på leka m annan pojke över vintern men jag har inte plats att ta hit kompis. Har massor av bete dock så till sommaren kan han ha kompisar här!
Hur gör ni andra? Och vad kostar en lösdriftsplats inkl moms?
Min unge kommer att få vara kvar hemma.
Han står redan nu i egen box och går med "mamma" på dagarna.
Hans storebror gick 1a året med bara ston däri bland fölets "mamma".
Han blev dock hingstig i juni som åring och kastrerades därför i juli.
Nu har jag ju storebror(2år) kvar och han är en väldigt snäll och fin kille.
så innom kort kommer han att få gå in till sto och föl och behövs det så tar jag bara bort stoet till våren.
Har fölet bara någon att busa med behöver det inte vara ett annat föl huvudsaken är att dom får springa och busa.Så har jag gjort med alla mina och det har blivit jätte bra individer.Både i flock och ensamma.
Nästa sommar blir det dock hingstbete så han får kompisar.och lite mothugg..
Jag har egen lösdrift med ett till sto med (tyvärr ) stoföl och så går det en valack där också. Jag ska försöka ha honom hemma så länge som möjligt men räknar med att få skicka iväg han i vår, ta hem efter sommaren och kastrera då för att sen ha han hemma hela tiden
Kan ju ha han och valacken i en hage men vill också att han ska få leka av sig och för att det ska funka måste stofölet kunna gå tillbaka till stona efter avvänjning när han blir hingstig och vet inte hur det funkar att sätta tillbaka henne där, och hur tidigt man kan göra det i så fall? Båda stona ska ha föl nästa år igen, så lär nog få fundera om både en och två gånger och pussla ihop det
Som det är nu har jag två stora hagar men kanske får göra några små på nån plätt till nästa sommar som man kan slussa hästar mellan när det kommer nya småttingar.
Idag flyttade det andra stoet med föl in hos oss, Donnie blev sååå glad, men mamma vaktar ju honom som en hök! Han försökte hinna ifrån mamma flera ggr för att hinna fram och hälsa men Becka hinner alltid ifatt och fångar upp honom Men förhoppningsvis coolar hon ner sig om ett par dagar
Jag hade försökt hitta ett sällskap eller ställt bort honom nån månad med sällskap, de behöver få leka hingstlekar och brottas. Frans fr gå kvar i sin flock, istället flyttar mamma. De bor i box i vinter, kostar 2500 ink moms och fullskötsel.,
Snyggkillen! De är så ballai färgen när de skimlar som så unga.
Ser ut att ha gott om mat fortfarande
Frans har lärt sig att äta upp sin mat plus att han snor från mjlkbaren hos kallblodstravaren.
Har ökat riktigt bra i vikt på sistonde så nu andas jag ut lite.
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.