Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

*kl*
Min alldeles egna himmagjorda lilla guling :love:

null_zps224fec19.jpg
[/IMG]

Men gud vad söööt!!!! :love:

I veckan och helgen får mina nya vänner i hagen, hoppas det går bra :) Man blir ju så nervös, han har ju så små ben som är så lätta att sparka av :angel: Fast mammahäst lär väl se ut som en drake och skydda honom med livet om det behövs :p

tumblr_msv9jcn5jB1qzvp1uo1_1280.jpg

Vill så gärna att hon ska slippa tofflan och känns som att såret vid karleden efter hovbölden borde få lite luft men så fort jag tar av bandaget kliar hon sådant så hon blir blodig, vad gör man? :crazy: Och så får hon skav av bandaget även om jag försöker så mkt det bara går att ha bomull och mjukt under kanterna så åker det ju så att det blir tajt. Himla skithovböld! :p

tumblr_msv9qt5DWU1qzvp1uo1_1280.jpg

Tack :D

Men jag måste erkänna att där är ingen som kan slita ögonen från henne :P
Vår gård har en genomfartsgrusväg igenom och ibland står där stora folksamlingar och tittar på henne!

Bonus bilder :)

null_zpsfa969f15.jpg
[/IMG]

null_zps5fe04fec.jpg
[/IMG]

null_zps8af97d04.jpg
[/IMG]
Praktiserar som Sid i Ice Age ibland :D

Foto från Eva C Andersson

Tack till er alla!
Det blir ju inte sämre av att hon är en väldigt mysig personlighet heller ;)

Hon är e:Portofino (welsh mountain) u:La Pija **

Det är stoets första föl och det är inte så lätt att sia om vilken storlek hon får, men visar det sig att hon blir maxad C eller till och med D så tror jag nog att jag betäcker med samma hingst längre fram i tiden igen :)

Hoppas att hon stannar på ponnyhöjd ! Men det lär hon nog göra om pappan är så liten som en WM.

Jag är grymt sugen på att göra ett ponnyföl nästa år.

Växer över tror jag faktiskt inte (även om risken så klart finns)
Pappa är 115 cm och mamma 157 cm så jag gissar på C/ liten D faktiskt. Men skulle hon bli maxad D så finns ingen gladare än jag ;)

Jag har en till efter samma hingst men med hbl mamma e: Heartbeat, han är också superfin men tyvärr blekna dom flesta i jämförelse med henne ;)

Han är så stor dock så honom är jag mer rädd att han skulle växa över... Men då har jag antagligen redan "köpare" på honom i stallet ;)

Planen är faktiskt att behålla båda två dock till min dotter. Därför hoppas jag att dom blir så stora som möjligt så att jag själv kan rida in och utbilda dom som unghästar innan dottern tar över ;)

KL

Efter att min ponny fick tas bort så kör vi på med en sjuk föling. Luftvägs infektion, som nu behandlas. Yeha!

imag0312.jpg

imag0333.jpg

imag0416.jpg

imag0444.jpg

Jo då nog e han söt som socker alltid. Och för det mesta lika snäll:) Hade gärna gjort ett helsyskon om jag hade haft råd!

Helt underbar! :love: Får hoppas hennes intelligens överstiger Sids dock. ;)

MaRomer: Sjukt fin är han! Och så söt i sitt täcke. :D Men det var väl onödigt att han skulle bli sjuk? Hur märkte ni det? Hosta och allmäntillstånd?

Är det bara jag, eller börjar våra söta små fölungar bli väldigt stora? :eek: Mätte Iska häromdagen, ungefär 3 månader, och ca 127 fram och 130 bak. Mätte på dåligt ojämnt underlag dock, så det är bara ungefärligt, men ändå! De börjar nästan se vuxna ut. :D

Hosta, massa snor och till sist rosslade han massa. Lite trött för ett tag sen. Men annars inte påverkad alls. Han har ju alltid varit en fryslort. Går med 200 gr fodrat täcke på nätterna nu :)

3 dagar kvar på denna omgång penicillin. Så hoppas han slipper mer. Iof är han super snäll. Bara att gå in i hagen och spruta in i munnen. Men blir han inte bra nu så blir det tyvärr spruta:/ Inte riktigt vad man vill på en fölis.

Såg att det gått jättebra för båda Festinas_lentes föl, inte så oväntat dock :)

Kul att någon hade höga tankar om oss. Själv var jag DÖENDE dagen innan för Dea bara fjånade sig i hagen och sprang med raka ben, så jag trodde lätt att det skulle bli 42 poäng på henne. Men nej. hon plockade fram sin trav även om hon inte visade galoppen till 100 utan var lite spänd så är jag jätte nöjd.

Det blev faktiskt 3 av 3 möjliga som kvalade till riksföl i år.

Allecto 48,5p
Dea 48p
Blizzard 51p

Vill ni kan jag slänga upp lite bilder på dem från fölvisning och från riks :D

Vilken sötnos!

Och MaRomer - din fölis är så lik min gammeltant när hon var liten på din nedersta bild (gissar att färg + tecken gör sitt).

Jag har varit dålig på att uppdatera här, men mina fölisar växer med:

"Leker" med fosterpappa
IMG_0040-1.jpg

Mamma använder dottern som klistolpe...
IMG_0053.jpg

Kollar in lastpallen som de stora hästarna får stå på
IMG_0022-2.jpg

IMG_0007-4.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 797
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur