Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

ponniplutt: Precis så äter min också ;)

Men alla ni som kör utan mellanvägg, har ni ingen bom fram då heller?
Tror inte det går att skilja på mellanväggen och bommen i vårt släp...

Nej, verkar inte som att det finns någon rapport från vår visning på nätet.

Och det var egentligen inte någon riktig text heller, bara en lista med de visade föl som fått över en viss poäng :p

Jämars vad söt han är din plutt!
Och så fort han skimlar!

Gabby: Vad stod det om din fina röda? :) Fick hon fin poäng? :d

Jo bom fram, väggen brukar hakas av från mittstolpen. Annars hade jag tagit bort allt. Hade inte vågat ha honom på andra sidan, de vänder sig gärna och min mammagris hade blivit orolig av att inte se mamma

Jo, jag har också så jag bara hakar av mellanväggen så frambommen är kvar :) Och mamma sitter fast i frambommen som vanligt.

Det stod inget speciellt, bara namn, stam, äg/uppf och hennes poäng! Ridsport publicerar listor över alla visade föl med lägst en viss poäng. Hon fick 47,5p, 7,5 på trav och resten 8or! :)

Vad kul! :D

ang. transport har vårat släp det konstruerat så att man inte kan ta bort mellanväggen utan att ta bort bommen (bommen är tvådelad och den sitter fast i en del av mellanväggen) så vi har kört våra i bussen istället, det är stängt framför mammas ben, även där ungen står. Mamma sitter fast i bommen som vanligt, fölungen står lös.

kl.
Idag kom bilderna från fölvisningen! (Då jag själv bara har en dålig digitalkamera, och vi inte knäppte några egna kort passade jag på att köpa proffskort! ;) )
Ursäkta bildbomben, kunde inte välja vilken jag gillade bäst.... :

iskierkaP9014646_zps33256bd1.jpg

iskierkaP9014651_zps050e7e31.jpg

iskierkaP9014654_zpsb11bc050.jpg

iskierkaP9014656_zps7b91eade.jpg

iskierkaP9014660_zps0106005d.jpg

Tittade på filmen från visningen också, det såg ju inte lika hemskt ut som det kändes, men tillräckligt illa för att jag aldrig kommer lägga ut den filmen. :p

Bonusbilder på mitt hjärtas häst, vackraste yrvädret i världen:
appleessenceP9014671_zps706fa9e6.jpg

appleessenceP9014681_zps20126ea3.jpg

Hon är verkligen jätte fin din unge.
Och vilka fina bilder förstod att du köpte dom.

För mig så klappar ju hjärtat lite extra för din fina skimmel.
Saknar min tjej så himla mycke.

Å för mig som inte kom i väg på någon fölvisning så vill jag gärna se filmen ;)

Mor tog några beundrarbilder på din men de ser ut att vara på håll så de är väl smygtagna då. utgick från att hon frågade om lov.
Ska lägga in dem i datorn så jag ser ifall det är något att ha.

Jättefina bilder!!!

Nu har mammahäst *peppar peppar ta i trä* varit ohalt hela veckan, så skönt. Både Becka och Donnie verkar tycka livet är mkt roligare igen, rör sig i hagen och känns som hon börjar gå upp i vikt igen nu när hon inte har ont längre.
Donnie älskar att bli kliad på och fölpälsen börjar släppa mer och mer nu, idag har vi stått med gummiborste och gnuggat och det var jätteskönt tyckte han. Allra skönast är att bli kliad i rumpan men allt går bra ;)

IMG_8112.jpg

IMG_8102.jpg

IMG_8104.jpg

Tack! :D

ponniplutt: Tack så mycket åh hennes vägnar, man kunde se smakprov på fotografens hemsida, och tyckte bilderna var så grymt bra så jag var bara tvungen. Fotografen var väldigt förtjust i min skimmel också, för hon var så fotogenisk och vacker och ställde upp sig så perfekt. ;)
Förstår att du saknar din, jag kan inte ens föreställa mig vilken hemsk upplevelse du hade i våras. :(

Haha, det enda den där filmen kan vara bra till är "Hur du inte ska göra på fölvisning", jag tror jag är i livsfara typ 3 gånger, ett sto som försöker trycka in mig i väggen för att komma förbi, en fölunge som håller på att kasta sig rakt in i mig och sen när stoet (visserligen i fullt samförstånd med mig, men det vet ju inte publiken) galopperar fram och tvärnitar nån meter ifrån mig. För att inte prata om hur jag fumlade med tyglarna som trasslat sig, tappade spöt och sen travade för långsamt med stoet för att försäkra att ungen visade någon trav alls. (Eller kanske för att jag själv dog lite, trodde nog jag hade bättre kondis) Njaaae, tror inte jag delar med mig av det alltså. ;)

Boe: Haha, vad kul! Tror ingen bad om lov att få knäppa kort på henne, men det är väl bara kul om nån tycker hon är fin nog för det. ;) Hon fick många blickar iaf, trots sin delade näst sista plats. :D (ett föl avbröt visningen) Många gillade hennes tjocka, yviga svans. :D

vaggvisa: Tack! Så fin din är! :love: Och vad skönt att mammahästen verkar bättre. :)

Eh ja så där? Eller inte alls O_o

Dan innan visning såg bakkotan lite svullen ut, samma ben som förra gången, men hon var inte halt eller öm så jag tänkte inte så mycket mer på det. Sen på fredag morgon :eek: liksom jättekotan Arne och svullet upp i benet :nailbiting: Fortfarande inte varm eller halt men jag ser framför mig hemska diagnoser, benfragment som skaver, blödningar på sena osv osv
Får tid på em på djursjukhus. Travar upp fint i hältgång - ohalt - tar röntgenbilder som tom jag (som brukar tycka det är ett enda svartvitt blurr) ser att dom är så rena som de kan bli, ultraljudar halva benet - nada blödningar. Men fyllt/galligt direkt under underhuden. Vrickning. Jaha - hem med fölungen några tusenlappar fattigare, prega i henne lite antiinflammatoriskt och ut i hagen. Idag såg benet betydligt bättre ut :meh:
Hon fick antagligen en vrickning då för några veckor sen och så vricka hon upp benet igen då lagom till visningen...

Åhhh vad trött jag blir!!!! Vi skulle ju vinna 2500 kr och få en fin rosett!!!! ;)

Jaja - vad är väl en bal på slottet :D
Jag har ju en fin fölunge ändå även om hon inte fick vinna Riksföl :p

Galopp2_zpsd761539e.jpg

Vi var ju i alla fall med i katalogen :arghh:

Riksfoumll_zps8f7e3212.jpg

Segt.

Bara för att jag var så deppig idag att vi missa Riksföl så bestämde jag mig för att rida lite barbacka på mammahäst. Tänkte kul att skritta lite på ängen, rida runt och kolla staketet sådär. Har inte setat på hästen sen förra september O_o Hon var ju en väldigt skarp häst, en tävlingsmaskin men hon har coolat ner sig. Så jag kravla mig upp och häst direkt bara ALERT och far iväg i trav. Min mysiga lugna skrittrunda blir inte så avkopplande som jag hoppats...hästen är som dynamit, beredd att flyga i luften och fölet är surt och biter mig i benet...:meh:

Aja - fick kollat staketen i alla fall...

Alltså, förlåt, barbackaturen där fick mig att skratta. :o

Vilken jädrans otur alltså! Förstår att du är sjukt besviken. :(
Men vilken tur ändå att det inte är något allvarligt!

Senast ändrad:

Äh vi kommer igen på 3-årstest och slår alla med häpnad ;)

Kompenserade den misslyckade barbackaritten med ett rätt hyggligt dressyrpass på ridbanan med en av de andra märrarna :D Vi är ung lika stela och ringrostiga båda två :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 797
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka