• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hildaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 385
Sv: Föl 2009

Börjat planera?

Jag är i princip färdig... ;)

2 ston är "bokade" och klara, väntar bara på fölning och 30dagars, sista stoet har jag 2 kandidater till på och det blir någon av dom, det hänger lite på frakten av sperman vilken det skiljer lite på.. :)

Ja, usch... ;)

Säsongen närmar sig med storsteg och jag blir mer och mer osäker vilka hingstar jag ska välja! Jag blir kräsnare för var dag som går.

Det är två förstagångsston jag har i år.

Som det ser ut nu så kommer jag inte ha råd att betäcka mitt sto i år igen :(. Var massa krångel med tvillingar så det blev skyhöga räkningar från seminstationen... Får köpa triss och hoppas att jag vinner 25 tusen i 25 år :angel:
Annars hade valen fallit mellan Escudo, Irco Mena och Orlando...

Ja, jag har bokat hingst, så nu är det bara att vänta på att brunsterna ska komma igång! :D

Jajamensan. Både mitt eget sto och mitt fodervärdssto (araber bägge två) ska betäckas med Perignon Al Amar ox. Foderstoet ska betäckas så fort hon börjar brunsta vilket blir vilken dag som helst nu. Mitt eget sto ska betäckas i 30-dagarsbrunsten vilket borde bli i juni eftersom hon är uträknad att föla 17:e maj. /AFF

Min lilla korsnings tjeja ska betäckas med en pre hingst =) det kommer bli så snyggt. han har allt hon je har å vise värsa.. Hoppas på en super pålle =)

Ja visst har jag börjat fundera.
Kommer betäcka mitt connemarasto med en stor hingst i år, valet är just nu Jaguar mail men jag har inte besstämt mej helt och hållet.
Förmodligen blir de han pga hans stora inslag av fullblod plus att han verkar så trevlig.

Japp, är i stort sett klar. Hbl märrarna är klara. Knabstrupperna tveksamma, men näästan klara. Sedan har jag ett travsto som jag inte kan bestämma mig för om jag ska betäcka eller inte... Vikingen hade suttit fint, men de pengarna har jag inte...

Nio ska betäckas samt två som jag väntar med att ta beslut om längre fram i vår....

Gira

Jag har ett par hingstar som jag väljer mellan, men jag har inte bestämt någon ännu. Bestämde mig för en hingst, men sedan har jag inte direkt gillat någon av hans avkommor jag har sett, så jag vet inte riktigt. Det är så svårt och det finns så många att välja på!

Jag tror att jag har bestämt hingst, det blir nog Casir till mitt Indorado sto :P

*knapplån*

jag är i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt ena sto! :confused: ska jag betäcka eller ej?!?! :confused: :crazy: Ena delen av mig säger BETÄCK!!! :bump: andra delen av mig säger NEJ låt henne tävla ett tag..
SKULLE jag betäcka henne så lutar det nog åt Ludwigs Champion :love: Men jag är lite sugen på Dee Jost van Dyke oxå eller kanske Easy Boy eller kanske Carême eller... :cool: det finns ju så många fina! Borde dock vara en med bra temperament och bra gång (trots att det är en hopphäst jag vill få fram).

Det andra stoet har jag ingen som helst aning om vilken hingst?! :confused: Betäckas ska hon göras iaf, först ska hon dock föla. :love:

Hade planerat färdigt med den som skulle låna magen, men det gick ju i stöpet nu när jag istället fick avliva henne

Sto E.Flemming semineras med De Niro.

Sto E.Magini betäckas med welchmountain Ekbäckens Jack Frost (han rör sig mkt bra+hoppar jätte bra, så hoppas på en c el D ponny.):)

Sto welchmountain E.Burhults Trofe med Ekbäckens Jack Frost.

Jag väntar en Ludwigs Champion bäbis med mitt Cardento-sto. Ser den lovande ut när den tittar ut tar jag nog samma hingst igen :) Han var ju om möjligt ännu finare i år på bruksprovet än förra året :)

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
752
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 234
Senast: cili
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 702
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka