• Avel
  • Trådstartare Trådstartare husvallalantbruk
  • Startdatum Startdatum
H

husvallalantbruk

Hej! Kommer jag med ännu en hingstfråga.. :)

Vad vet ni om Fokker e: Marinier U:Karola ue:Flaneur
Kommer från tyskland, har hans stam men undrar om nån vet nått mer om honom och om det finns bilder nånstans på honom??

:)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fokker

hmm.. Ingen som vet nått? Har sett 4 avkommor till honom på internet.. Kan man hitta honom på nån svensksida?? :confused:

Jag har aldrig hört talas om honom och hittar honom inte i någon av de databaser jag har tillgång till:(

Hej.. Okej.. Då kanske det stavas Focker, stämmer juh med stammen.. Undrar var man kan hitta mer info.. Men Tack så länge!! :bump:

Jag har hittat en skäckhingst som jag är intresserad av efter honom undan ett sv. halvblod. Isolde med bla Anart och Urbino i sitt led.. Hur vet man om man lägger pengarna rätt på honom om det inte finns så mycket info om pappan Focker? :)

Jag har hittat en skäckhingst som jag är intresserad av efter honom undan ett sv. halvblod. Isolde med bla Anart och Urbino i sitt led.. Hur vet man om man lägger pengarna rätt på honom om det inte finns så mycket info om pappan Focker? :)

Ett som är säkert är att denne Focker/Fokker inte är godkänd för svensk halvblodsavel.

Marinier och Flaneur är hingstar som har varit verksamma i holland.
Mormor skall vara gelderländare, men jag hittar ingen stam på henne.
Maila kwpn. Men jag håller en slant på att denne Focker/Fokker är holländare. Kanske en skäckig?
Maila KWPN, så får du svar inom en dag eller två.

mvh

Min misstanke var helt riktig! Han är säkert skäck, för här är bild av halvbrorsan som är godkänd i AES.
clochard%20spring%20klein%202.jpg

Länk till sidan
http://www.zwartjens.nl/reindex.html?clochard/clochard.html

Fokker eller Focker kan jag inte hitta att han skulle vara godkänd av några förbund.
Halvbrorsan är inte godkänd för ASVH heller.

Mvh

Focker är en skäckhingst, svart-vit. Drygt 170 cm hög. Jättetrevlig i temperamentet, har träffat honom i verkligheten!
Han är holländare! Vet ej om han är godkänd i något förbund..

Jag har också sökt runt i olika avelsförbund och inte hittat något där han är godkänd.

Jag har också sökt runt i olika avelsförbund och inte hittat något där han är godkänd.
Är det inte den hingsten som stått (står??) till avel i Polen nånstans, och sen importerats till sverige av nån hästhandlare??
Jag blev erbjuden ett sto efter honom med polsk moder förra året av en importör av polska hästar. /Madde

Det finns en polsk skäckhingst i Sverige som har en trakehnerpappa och en mamma med okänd stam, kan det vara honom du tänker på?

Då tar jag mig friheten att fastslå att han inte är godkänd av ett av ASVH godkänt förbund, + ett par till, om varken du eller jag har funnit information om det! ;)

Brorsan är Men en holländare definitivt, och med hederliga gamla hingstar i stammen.

mvh

Det finns en polsk skäckhingst i Sverige som har en trakehnerpappa och en mamma med okänd stam, kan det vara honom du tänker på?
Nej nej, inte alls, han har jag sett på premiering för nåt /några år sen. Jag var erbjuden ett skäcksto e Fokker u polsk sto med wielkopolskalinjer och jag fattade det hela som om det stoet jag var erbjuden var import från polen./Madde

Jag kan inte hitta Focker i någon polsk databas heller, men det betyder förstås inte att han inte kan ha varit där.

Det var kul att det fanns lite info om honom i alla fall.. Jag såg på en avkomma att det stod att han kom från Tyskland, men trodde han var Holländare.. Hade varit kul att se bild på honom. Vad tror ni om att köpa en häst med den stam jag skrev förut?? :)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
521
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 342
Senast: iliedtoday
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur