M
Mayara
Halloj! Är i tredje månaden på min andra graviditet. Har haft djävulskt ont i ryggen/bäckenleden den sista veckan och undrar nu hur det här ska gå... Med jobbet, med ridningen, med mitt liv i stort. Är ju naturligtvis jätteglad att vi ska få en bebis , men jag var så pigg förra gången och litet längre vill jag nog kunna rida. Nu undrar jag hur ni har gjort under era grav. Har ni ridit fast ni har haft ont. Har det blivit sämre/bättre/oförändrat av det? Till saken hör även att jag haft en hel del problem med min bäckenled även som "ogravid" och känner mig därför litet osäker på hur jag ska göra. Samtidigt hade jag tänkt att fortsätta rida så länge jag kan just för att stärka mage och rygg. Jag har även sagt till BM att jag vill ha akupunktur mot smärtan, då jag har mkt positiva erfarenheter av detta som smärtlindring sedan tidigare. Man vill ju inte knapra en massa alvedon med tanke på att även barnet får det i sig. MEN i vårt landsting får man det tydligen inte förrän i v 20 ungefär... Någon som har erfarenhet av akupunktur mot foglossning? När i grav. fick ni det i så fall? Resultat?
Sedan till min andra fråga. Ni som har varit gravida flera ggr; när började ni att känna fosterrörelser med andra/följande barnen?
Mayara
Sedan till min andra fråga. Ni som har varit gravida flera ggr; när började ni att känna fosterrörelser med andra/följande barnen?
Mayara