fodervärd

A

Askungen 02

Hur ska man göra när man lånat ut sin häst på foder, efter 2 månader kommer hon fram till att hästen har problem med hoven, vem står för vetrinärkostnaden, vi har ett kontrakt som säger klart och tydligt att fodervärden ska stå för allt som foder, hovvård, vetrinärkostnader, och försäkring. Är det någon som vet??

Sv: fodervärd

hej
Jag är inte så insatt i sånt här men jag antar att fodervärden ska stå för detta eftersom ni har skrivit med detta i kontraktet, och då har ju faktiskt fodervärden gått med på att stå för eventuella veterinärkostnader.
Sedan beror det ju på ifall ni gjort en veterinär besiktning innan du lämna ut hästen där det står att den var frisk när du lämna ifrån dig den. och även vad det är för skada kanske medfödd???? Svårt att veta.
Kolla upp med en veterinär om vad det är, och utgå därifrån.:bump::banana: Lycka till

Sv: fodervärd

Brukar bero på om problemet funnits innan eller om det är nytt.
Är det ett fel som funnits innan brukar man säga att ägaren står för det. Är det något nytt och man har ett vanligt foderavtal brukar det vara lika klart att fodervärden står för det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 063
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 026
Senast: Stergo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 098
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 116
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar