födde igår natt.

M

Monny

Min katt fick äntligen kattungar igår natt. Tyvärr så dog den ena men den andra klarade sig fint. Den är jättesöt!:love: Hur många ungar är vanligast vid första kullen? jag undrar hur långt tid efter födslen kattungen öppnar sina ögon?

Sv: födde igår natt.

7-10 dagar brukar det ta tills dem öppnar ögonen.
2 kattungar låter väldigt lite, men jag vet inte hur det brukar se ut med första kullen.

Mina förstföderskor har alltid fått 4-5 ungar så jag tycker det låter lite med 2 men det kan ju såklart variera. Hade en som fick 8 (!!!) men det är ju ovanligt på andra hållet *s*.
Jag har upplevt att honan snarare får en eller två ungar när hon börjar bli gammal & fler i unga år...

Hur många ungar det blir i en kull beror på många saker, men det är ofta ärftligt. Så om honans mamma och farmor fått stora kullar brukar honan få det också, och vice versa. Vissa raser har mindre kullar generellt sett, exempelvis birman.

/Erica

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 018
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 508
Senast: MML
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 668
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar