Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var han väldigt snäll och lugn innan? Jag undrar lite när/om Calle ska vända sådär.Kan lägga till att jag nog hoppar över dem rekommenderade skrittpromenaderna vid hand 20 min och upp till en timma efter 14 dagar ! Vill överleva!
Kors så fort det gick från timid liten mes till något heelt annat! Jag som trodde han var lite bakom flötet eller något..
Ja jag tyckte nog det.. nästan så jag undrade vad det blir för sävlig sak i framtiden!Var han väldigt snäll och lugn innan? Jag undrar lite när/om Calle ska vända sådär.
Hur höga är era nu? Ska mäta Calle när jag åker o hälsar på, men han var ju en liten fis innan. På min andra häst mätte jag vid 1 år o fick den där ”förväntade” mankhöjden och det stämde ganska bra faktiskt.
Tycker ni Calle ser normal ut i storlek? Svårt att se på bild kanske?
Väldigt snygg!Bild på damen
Visa bifogad fil 117809
Vet du hur stor hon är?Här pågår grästillvänjning. Gott sa E.
Hovslagaren om två veckor sen ska hon troligen rätt ut på storbetet (16ha kuperat naturbete) med många kompisar (ston i blandade åldrar). Kommer bli toppen för henne. Största pluset? Betet ligger 700m (150m om man genar) från stallet och jag går/åker förbi hela hagen minst en gång om dagen
Visa bifogad fil 118029
Hon är fortfarande rätt liten tycker jag. Svårt att avgöra dock, tidigare unghästar jag träffat/hanterat senaste åren har varit gigantiska tidigt. Sen är hon ju bara 10 månader... Samtidigt vet jag att både mamma häst och mormor växte länge (Empa, morsan, var 158som 3åring och är i dag 165 och mormodern var 164 som 3åring och slutade på dryga 170). Så jag har fortfarande hopp om att hon i alla fall blir lika stor som morsan.
Vet inte exakt, men kanske 141-142 fram, och typ 147-148 över rumpan, ojämn alltså. Men det lär ju räta ut sig lite i alla fallVet du hur stor hon är?
Matmor till min Nova sa idag att baken börja skjuta iväg igen lär ge henne stopp o väx för jag har ju beställt en d-ponny om hon inte mot förmodan tänker bli typ 160 men det tvivlar jag på