Nu har jag en valack! Min första valack
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 130124
Den här ger mig gråa hår men hon är lyckligtvis mestadels medgörlig.
Idag tuggade hon sönder proppen till badkaret i hagen. Jag fick stoppa in hela handen i munnen på henne för att plocka ut proppen.
Igår var jag för långsam vid grinden och så smet hon ut och rejsade ett par varv i trädgården innan hon kom på att kompisen i stallet behövde sällskap så då sprang hon in i sin box så jag kunde få tag på henne. Då var hon ganska billig en stund.
Men hon är en ängel att borsta och ha uppbunden i gången så där får hon pluspoäng.
Låter som en klassisk ettåring. Lite för mycket bus i kroppen.
Jag provade att presentera pallen för Leia i lördags. Tanken var att hon skulle se att det inte var farligt när jag stod högt ovanför henne. Men hon bestämde sig för att spela trumma med ena framhoven på pallen istället. Tills den välte och hon blev djupt besviken och försökte gnaga sönder den.
Ja jag minns att den nuvarande fyraåringen var rätt odräglig i den här åldern också
Konstigt att man inte kunde trumma på pallen???
Alltså hur vanligt är det att småhingstar betäcker ston? Idag när jag såg på Calles mamma… tycker jag att det liknar lite dräktigshetsmage. Så blir jag paranoid och kan bara tänka på det.. Hon kan ju faktiskt bara vara bukig och har ju inga bukmuskler, och är lite ”tjock” över revben osv. Blev bukig när hon fick mer gräs.
Har brunstat i våras och delvis under sommaren men inte sen dess.
Visst är det bara en paranoid-känsla? Säg ja..
Nej, ingen har sett nån betäckning eller sånt. Det fanns 3 hingstar på lösdriften, Calles mamma hängde inte med någon där. Ingen var hingstig. Ungisarna var väl runt 8-9 månader vid avvänjning i februari.
Tack! Ska ta bild o visa er kloka.Ovanligt men inte omöjligt. Ta ett kissprov? Leias mamma ser fö dräktig ut nu då gräset de äter är fiberrikt men näringsfattigt. Hon har garanterat inte träffat nån hingst.
Tack! Ska ta bild o visa er kloka.
Bild säger ingenting tyvärr. Jag har haft ”dräktig” valack med ”fosterrörelser” på film…
Veterinär kommer om 2,5 vecka så ska fråga då…
Bob fick testa löshoppningsringen igår! Så duktig! Jag vet inte hur man länkar film så får bli en bild i stället!
Den hade jag ul:atAlltså hur vanligt är det att småhingstar betäcker ston? Idag när jag såg på Calles mamma… tycker jag att det liknar lite dräktigshetsmage. Så blir jag paranoid och kan bara tänka på det.. Hon kan ju faktiskt bara vara bukig och har ju inga bukmuskler, och är lite ”tjock” över revben osv. Blev bukig när hon fick mer gräs.
Har brunstat i våras och delvis under sommaren men inte sen dess.
Visst är det bara en paranoid-känsla? Säg ja..
Nej, ingen har sett nån betäckning eller sånt. Det fanns 3 hingstar på lösdriften, Calles mamma hängde inte med någon där. Ingen var hingstig. Ungisarna var väl runt 8-9 månader vid avvänjning i februari.
Ovanligt men inte omöjligt. Ta ett kissprov? Leias mamma ser fö dräktig ut nu då gräset de äter är fiberrikt men näringsfattigt. Hon har garanterat inte träffat nån hingst.