M och Calle (och en till buddis)
Resan gick jÀttebra förutom ett "litet" mishap i början, nÀr vi precis lastat honom och skulle köra ivÀg sÄ var vÀgen blockerad av nÄgon som hÀmtat en annan hÀst pÄ betet och som bestÀmt sig att de skulle lasta den precis dÀr vi skulle köra... Vi fick stanna ett litet tag och hÀstarna började gnÀgga till varandra, varpÄ M blev stressad, reste sig och fick frambenen över bommen. Som tur var löste bommen ut sig, men sedan gick han upp igen, försökte komma framöver men var ju fast i grimmskaftet, sÄ pÄ nÄgot sÀtt lyckades han vÀnda sig, ta loss mittstolpen i transporten, och hamna bak och fram!?! Kan sÀga att jag hade hjÀrtat i halsen nÀr jag sprang fram till transporten för att kolla hur det gÄtt med honom, men otroligt nog blev det bara nÄgra smÄ skramor pÄ benen. SÄ sjukt irriterad dock pÄ dom som stÀllt sig mitt i vÀgen, de trodde tydligen att vi redan Äkt, men man behöver vÀl inte blockera en utfart ÀndÄ?! Och det ska Sà litet till med unghÀstar att sÄdant kan hÀnda....
Men sedan lastade min lilla prins snÀllt pÄ igen nÀr vi satt ihop inredningen i transporten, och stod fint och lugnt hela vÀgen ner till Halland, inkl en timmes vÀntan i tullen och lÄnga köer pga trafikolycka. †SÄ himla duktig liten pojke. Ska bli kul att rida in honom om ett par Är, vi fÄr se om han Àr lika lÀttsam dÄ.