Visa bifogad fil 60755Är så vansinnigt imponerad av min lilla kille. Vi var ute igår och red med två andra hästar i stallet. Han skötte sig så himla bra. Hästen framför gick lika mkt i ngn sorts spänd blandning av piaff och balanstrav som i skritt, och hästen bakom hade troligen aldrig varit ute på tur så där, den var rätt laddad... Men han skötte sig bättre än de flesta vuxna hästar jag ridit på, tar livet med ro och skrittade på, eller travade lite lååångsamt i kapp. När hästen bakom galopperade i en uppförsbacke gjorde han också det, men typ lite frågande, om det var ok?
Sen fick den lilla hästen bakom feeling och började bocka, men då stannade Mirre och blåste hårt i näsborrarna, likt en upprörd elevrådsordförande, att han inte tyckte hennes beteende var ok...
På hemvägen träffade vi cyklister. De var inte helt normala tyckte han, men han var ändå pratbar. Sen fick vi trava hem på bilvägen för täthästen ville inte vara med, ok, det var väl lite konstigt men han hakade på bredvid den pigga kompisen... Jag nyper mig än en gång i armen, kan hästar vara så här?